Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT500 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT500 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literatür araştırması verilerini sınıflandırabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Literatür araştırması sonuçlarını sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerinin giderilecek şekilde bilgilendirilmesi, bir araştırma sorusunun belirlenmesi, bunun tez formatına dönüştürülmesi, çalışma yönteminin belirlenmesi, öğrencilerin ilgi alanları ve donanımları göz önünde bulundurularak yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesi, araştırma konusunun ana ve alt sorularının, yönteminin, taslağının ve ana bölümlerinin belirlenmesi, çalışma konusuyla ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulmasına dönük uygulamaları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konu seçimi ve problemin tanımlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
2 Konu seçimi ve problemin tanımlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
3 Probleme yönelik literatür taraması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
4 Probleme yönelik literatür taraması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
5 Probleme yönelik literatür taraması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
6 Probleme yönelik literatür taraması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
7 Probleme yönelik literatür taraması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
8 Ara Sınav
9 Rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
10 Rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
11 Rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
12 Rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
13 Rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
14 Rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
15 Hazırlanan raporunu sunulması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Seminer konusu ile ilgili elektronik ve basılı materyaller
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 16 100
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 10 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 194