|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKÇE BECİT (gokcebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bilgisayarlı eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanılabilecek her türlü çoklu ortam uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve örnek uygulamalarla ilişkilendirilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini bilir |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bir çoklu ortam tasarım modeli seçerek çoklu ortam tasarlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Eğitim yazılımını yada ortamını çoklu ortam tasarım ilkelerine göre değerlendirebilir |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çoklu ortam (ses, resim, video, animasyon) uygulamalarına ilişkin temel kavramlar; Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kullanım yaklaşımları; Çoklu ortam uygulamalarının türleri; Çoklu ortam ürünlerini tasarlama; Çoklu ortam uygulaması geliştirme; Çoklu ortam uygulamalarının eğitim ortamlarına entagrasyonu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramlar | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Öğrenme kuramları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Öğrenme kuramları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - I | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - II | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Çoklu Ortam oluşturma - I: Metin, Ses, Resim | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Çoklu Ortam oluşturma - II: Animasyon ve Video | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlama | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlama | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlama | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarla | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarla | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Eğitim yazılımını yada ortamını çoklu ortam tasarım ilkelerine göre değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Eğitim yazılımını yada ortamını çoklu ortam tasarım ilkelerine göre değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |