|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, bilgisayarlı eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanılabilecek her türlü çoklu ortam uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve örnek uygulamalarla ilişkilendirilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini bilir |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Bir çoklu ortam tasarım modeli seçerek çoklu ortam tasarlayabilir. |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Eğitim yazılımını yada ortamını çoklu ortam tasarım ilkelerine göre değerlendirebilir |
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çoklu ortam (ses, resim, video, animasyon) uygulamalarına ilişkin temel kavramlar; Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kullanım yaklaşımları; Çoklu ortam uygulamalarının türleri; Çoklu ortam ürünlerini tasarlama; Çoklu ortam uygulaması geliştirme; Çoklu ortam uygulamalarının eğitim ortamlarına entagrasyonu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çoklu ortam ve öğretim tasarımı ile temel kavramlar | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Öğrenme kuramları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Öğrenme kuramları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - I | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - II | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | Çoklu Ortam oluşturma - I: Metin, Ses, Resim | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Çoklu Ortam oluşturma - II: Animasyon ve Video | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlama | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlama | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlama | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarla | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarla | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Eğitim yazılımını yada ortamını çoklu ortam tasarım ilkelerine göre değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Eğitim yazılımını yada ortamını çoklu ortam tasarım ilkelerine göre değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||