|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim ve teknolojiinin gelişimi doğrultusunda eğitim teknolojilerindeki yönelimler hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uzaktan eğitimdeki güncel çalışmalar çerçevesinde gelecekte yapılabilecek çalışmaları tartışabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. PÇ-10 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşbirlikçi öğrenme ortamlarında kullanılabilecek araçları ve bu araçların eğitim üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim teknolojileri alanındaki güncel çalışmalar doğrultusunda çalışılacak konu alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, eğitim teknolojilerinin gelişimindeki dönüm noktalarını, eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmaları, zeki öğretim sistemlerini, uyarlanabilir öğrenme ortamlarını, öneri sistemlerini, erken uyarı sistemlerini ve öğretim ve öğrenmenin desteklenmesi için kullanılabilecek farklı teknoloji ve stratejileri içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim teknolojileri ile öğrenme kuramları arasındaki ilişki | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim teknolojilerinin gelişimindeki dönüm noktaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Eğitim teknolojilerinin gelişimindeki dönüm noktaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zeki öğretim sistemleri, uyarlanabilir öğrenme ortamları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Zeki öğretim sistemleri, uyarlanabilir öğrenme ortamları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Zeki öğretim sistemleri, uyarlanabilir öğrenme ortamları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öneri sistemleri, erken uyarı sistemleri ve mobil öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öneri sistemleri, erken uyarı sistemleri ve mobil öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğretim ve öğrenmenin desteklenmesi için kullanılabilecek farklı teknoloji ve stratejiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğretim ve öğrenmenin desteklenmesi için kullanılabilecek farklı teknoloji ve stratejiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Huang, R. Spector, J. M., Yang, J. (2019). Educational Technology: A primer for the 21st Century. Springer. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |