Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT506 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT506 Adı: EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE YÖNELİMLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim ve teknolojiinin gelişimi doğrultusunda eğitim teknolojilerindeki yönelimler hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uzaktan eğitimdeki güncel çalışmalar çerçevesinde gelecekte yapılabilecek çalışmaları tartışabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-10 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İşbirlikçi öğrenme ortamlarında kullanılabilecek araçları ve bu araçların eğitim üzerindeki etkilerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim teknolojileri alanındaki güncel çalışmalar doğrultusunda çalışılacak konu alanlarını açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, eğitim teknolojilerinin gelişimindeki dönüm noktalarını, eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmaları, zeki öğretim sistemlerini, uyarlanabilir öğrenme ortamlarını, öneri sistemlerini, erken uyarı sistemlerini ve öğretim ve öğrenmenin desteklenmesi için kullanılabilecek farklı teknoloji ve stratejileri içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim teknolojileri ile öğrenme kuramları arasındaki ilişki Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitim teknolojilerinin gelişimindeki dönüm noktaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitim teknolojilerinin gelişimindeki dönüm noktaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eğitimde medya ve ortam üzerine yapılan güncel ve yenilikçi çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Zeki öğretim sistemleri, uyarlanabilir öğrenme ortamları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Zeki öğretim sistemleri, uyarlanabilir öğrenme ortamları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Zeki öğretim sistemleri, uyarlanabilir öğrenme ortamları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öneri sistemleri, erken uyarı sistemleri ve mobil öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öneri sistemleri, erken uyarı sistemleri ve mobil öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğretim ve öğrenmenin desteklenmesi için kullanılabilecek farklı teknoloji ve stratejiler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğretim ve öğrenmenin desteklenmesi için kullanılabilecek farklı teknoloji ve stratejiler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Huang, R. Spector, J. M., Yang, J. (2019). Educational Technology: A primer for the 21st Century. Springer.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184