Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT510 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT510 Adı: İŞBİRLİKLİ TEKNOLOJİLERLE ÖĞRENME VE ÖĞRETME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı işbirlikli öğrenme yaklaşımı ve işbirlikli öğrenme teknolojilerinin eğitim alanında kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşbirlikli öğrenme yöntemini tanımlayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İşbirlikli öğrenme yaklaşımının özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İşbirlikli öğrenme tekniklerini sınıf ortamında uygulayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Eğitimde kullanılan teknoloji destekli işbirlikli ortamları kullanabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İşbirlikli öğrenme yaklaşımı, işbirliğine dayalı öğretimin uygulanması, işbirliğine dayalı öğretim etkinlikleri, eğitimde kullanılan teknoloji destekli işbirlikli ortamlar (wikiler, weblog, podcast, RSS, sosyal ağlar, bulut teknolojileri) ve eğitimde kullanılma durumları, işbirlikli öğrenme uygulama örnekleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İşbirlikli öğrenme modelinin tanımı ve genel özellikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
2 İşbirlikli Öğrenme Gruplarının Özellikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
3 İşbirlikli öğrenme modelinin faydaları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
4 İşbirliğine dayalı öğretimin uygulama aşamaları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
5 İşbirlikli öğrenme modelinde kullanılan yöntem ve teknikler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
6 Birlikte öğrenme, öğrenci takımları, başarı bölümleri teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
7 Takım-Oyun-Turnuva ve Takım Destekli Bireyselleştirme teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Grup Araştırması ve Ayrılıp birleşme (Jigsaw) teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
10 İşbirlirlikli çalışma teknolojileri-1 Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
11 İşbirlirlikli çalışma teknolojileri-2 Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
12 İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin eğitim sürecinde uygulanması-Hazırlık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
13 İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin eğitim sürecinde uygulanması-Uygulama Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
14 İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin eğitim sürecinde uygulanması-Değerlendirme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
15 Öğrenci proje sunumları Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bayrakçeken, S., Doymuş, K., & Doğan, A. (2015). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması, Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 15 1 40
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 6 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184