|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı işbirlikli öğrenme yaklaşımı ve işbirlikli öğrenme teknolojilerinin eğitim alanında kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşbirlikli öğrenme yöntemini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşbirlikli öğrenme yaklaşımının özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İşbirlikli öğrenme tekniklerini sınıf ortamında uygulayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Eğitimde kullanılan teknoloji destekli işbirlikli ortamları kullanabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşbirlikli öğrenme yaklaşımı, işbirliğine dayalı öğretimin uygulanması, işbirliğine dayalı öğretim etkinlikleri, eğitimde kullanılan teknoloji destekli işbirlikli ortamlar (wikiler, weblog, podcast, RSS, sosyal ağlar, bulut teknolojileri) ve eğitimde kullanılma durumları, işbirlikli öğrenme uygulama örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşbirlikli öğrenme modelinin tanımı ve genel özellikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 | İşbirlikli Öğrenme Gruplarının Özellikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 | İşbirlikli öğrenme modelinin faydaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 | İşbirliğine dayalı öğretimin uygulama aşamaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 | İşbirlikli öğrenme modelinde kullanılan yöntem ve teknikler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 | Birlikte öğrenme, öğrenci takımları, başarı bölümleri teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 | Takım-Oyun-Turnuva ve Takım Destekli Bireyselleştirme teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Grup Araştırması ve Ayrılıp birleşme (Jigsaw) teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 | İşbirlirlikli çalışma teknolojileri-1 | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 | İşbirlirlikli çalışma teknolojileri-2 | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 | İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin eğitim sürecinde uygulanması-Hazırlık | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 | İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin eğitim sürecinde uygulanması-Uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
14 | İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin eğitim sürecinde uygulanması-Değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 | Öğrenci proje sunumları | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bayrakçeken, S., Doymuş, K., & Doğan, A. (2015). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması, Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 40 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |