Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT803 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT803 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciyle işbirliği içerisinde tezin hazırlanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tezi hazırlamaya dönük süreçleri kavrar. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yüksek lisans tezini hazırlar. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız veya bir takımın üyesi olarak bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-7 Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçlarını geliştirir, uygular ve topladığı verileri istatistiksel yöntemlerle analiz eder.
PÇ-8 Eğitim teknolojileri ile ilgili çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılmasını ve öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçleri içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Yürütülen yüksek lisans tez çalışmasını ürüne dönüştürmeye dönük becerilerin kazandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Öğrenciyle eşgüdüm içerisinde tezi hazırlamaya dönük süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tez konusu ile ilgili basılı ve ve elektronik kaynaklar, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 16 1 100
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 12 14 168
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 14 14 196
       c) Performans Ödevi 10 14 140
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 14 210
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 728