|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gezegenimizin yani yeryüzündeki doğal kimyasal sistemlerde değişimlere neden olan olayların geçmişteki ve bugünkü hızlı değişimini anlama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elementlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre sınıflandırılması hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Elementlerin doğada bulunuşu hareketliliği ve derişimleri bilgilerini kavrayarak açıklayabilir |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Toprağın kimyasal özellikleri ve elementlerin çökelimi hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyojeokimyanın tanımlanması, mikroelementlerin biyojeokimyası nedir?, elementlerin doğada bulunuşu ve hareketliliği, mikroelementlerin fizyolojik rolleri, biyojeokimya mikroelementleri: İyot, biyojeokimya mikroelementleri: Bakır, biyojeokimya mikroelementleri: Mangan, biyojeokimya mikroelementleri: Lityum, biyojeokimya mikroelementleri: kobalt, biyojeokimya mikroelementleri: Selenyum, biyojeokimya mikroelementleri: Çinko ve biyojeokimyasal alanlarda elementlerin rolü hakkında bilgi verilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyojeokimyanın tanımlanması | Anlatma Yöntemi |
2 | Mikroelementlerin biyojeokimyası nedir? | Anlatma Yöntemi |
3 | Elementlerin doğada bulunuşu ve hareketliliği | Anlatma Yöntemi |
4 | Mikroelementlerin fizyolojik rolleri | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Mikroelementlerin fizyolojik rolleri | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Biyojeokimya mikroelementleri: İyot | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Biyojeokimya mikroelementleri: Bakır | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyojeokimya mikroelementleri: mangan | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Biyojeokimya mikroelementleri: Lityum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Biyojeokimya mikroelementleri: kobalt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Biyojeokimya mikroelementleri:Selenyum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Biyojeokimya mikroelementleri: Çinko | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Biyojeokimyasal alanlarda elementlerin rolü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Biyojeokimyasal alanlarda elementlerin rolü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hanım Halilova, Mikroelementlerin Biyojeokimyası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 9 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 7 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |