Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TT509 - TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TT509 Adı: DİJİTAL PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BİLGİN YAZLIK (bilginyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BİLGİN YAZLIK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çağın gerektirdiği yenilikçi ve dijital pazarlama tekniklerini anlamalarını ve nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, tanıtım yapmak isteyen kurum ya da kuruluşların hitap ettiği kesime uygun dijital pazarlama aracını seçebilecek ve bu aracın amacına uygun şekilde kullanımını sağlayacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dijital pazarlama araçlarını ve yöntemlerini bilir PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular.
PÇ-4 Turizm alanında inovasyona dayalı pazarlama stratejilerini anlar ve uygular.
PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir.
PÇ-10 Bilgi ve iletişim teknolojilerine ve göstergeli ölçümlere özel önem vererek turizm işletmesinde farklı yönetim araçlarının nasıl uygulanacağını bilir
PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Web sitesi ve e-posta üzerinden pazarlama yapabilir PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular.
PÇ-4 Turizm alanında inovasyona dayalı pazarlama stratejilerini anlar ve uygular.
PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru tabanlı pazarlama yapabilir PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir
PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Dijital kullanım istatistiklerini nasıl kullanacağını bilir PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular.
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir.
PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir
PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kullanıcı etkileşimli dijital tanıtım yöntemlerini bilir PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular.
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir.
PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir
PÇ-10 Bilgi ve iletişim teknolojilerine ve göstergeli ölçümlere özel önem vererek turizm işletmesinde farklı yönetim araçlarının nasıl uygulanacağını bilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dijital pazarlama araçları, dijital pazarlama yöntemleri, dijital ortamda değer yaratma, web sitesi üzerinden pazarlama, e-posta tabanlı pazarlama, arama motoru tabanlı pazarlama, arama motoru optimizasyonu, online reklamlar, dijital kullanım analitiği, sosyal medya tabanlı pazarlama, infographic vb. araçların etkin kullanımı, kullanıcı etkileşimli tanıtım yöntemleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelenekselden Dijitale. Dijital Pazarlama Nedir?
2 Dijital Ortamda Değer Yaratmak
3 Dijital Pazarlama ve Tüketici Araştırmaları
4 Dijital Pazarlama Teknikleri ve Araçlarına Giriş
5 Değeri maksimize etmek için Web Sitesi Yönetimi(Wordpress, Wix, Weebly, web güvenliği, SSL, pop-up ve tercih yönetimi)
6 E-posta Pazarlama Analitiği
7 Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) SEO Performansını Ölçme ve Yönetme
8 Ara Sınav
9 Anahtar Kelime ve İçerik Tasarımı (Google Arama ve Google Anahtar Kelime Planlayıcı)
10 Online Reklamcılık Yönetimi
11 Ölçüm için Analytics Araçlarını Kullanma (Google Analytics)
12 Sosyal Medyada Dijital Pazarlama I
13 Sosyal Medyada Dijital Pazarlama II
14 Kullanıcı Etkileşimli Dijital Pazarlama
15 Dijital Pazarlamada Kullanılan Görsel Geliştirme Araçları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Digital Marketing – Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, güncel makaleler, bilgisayar üzerinde uygulama denemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 12 48
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 14 14
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 180