|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yapay zekanın uygulama alanı olan makine öğrenmesi ile ilgili temel bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırarak turizm alanındaki ilgili problemlerde makine öğrenmesi yöntemlerinin kullandırılmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapay zeka ve makine öğrenmesi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. PÇ-5 Turizm problemlerine yapay zekâ yaklaşımlarının uygulayabilir. PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Makine öğrenmesinde kullanılan yaklaşım ve yöntemleri bilir. |
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. PÇ-5 Turizm problemlerine yapay zekâ yaklaşımlarının uygulayabilir. PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Makine öğrenmesi yöntemlerini bir yazılım aracılığıyla uygulayabilir. |
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. PÇ-5 Turizm problemlerine yapay zekâ yaklaşımlarının uygulayabilir. PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir PÇ-8 Turizm sektöründe fiyat belirleme, mevsimsel taleplerin tahmini, kişiselleştirilmiş öneriler konularında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Büyük verilerdeki örüntüleri makine öğrenmesi teknikleri ile ortaya çıkararak yorumlayabilir. |
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. PÇ-5 Turizm problemlerine yapay zekâ yaklaşımlarının uygulayabilir. PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir PÇ-10 Bilgi ve iletişim teknolojilerine ve göstergeli ölçümlere özel önem vererek turizm işletmesinde farklı yönetim araçlarının nasıl uygulanacağını bilir PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Turizm sektöründeki bir problemin çözümüne yönelik makine öğrenmesi uygulamasını geliştirebilir. |
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. PÇ-5 Turizm problemlerine yapay zekâ yaklaşımlarının uygulayabilir. PÇ-6 Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. PÇ-11 Turizm alanında inovasyon ve teknoloji ile ilgili projeleri başlatmak için girişimci ruhu kazanır ve inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yapay zeka, makine öğrenmesi, gözetimli öğrenme, gözetimsiz öğrenme, yarı gözetimli öğrenme, güçlendirilmiş öğrenme, turizm alanındaki veri setleri, örnek problem durumları, makine öğrenmesi tekniklerinin turizmde uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapay zeka ve makine öğrenmesi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Makine öğrenmesinde kullanılan yaklaşım ve yöntemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Makine öğrenmesinde kullanılacak yazılım ve python programlama dili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Python programlama uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Gözetimli öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Gözetimli öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Gözetimli öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözetimsiz öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Gözetimsiz öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Gözetimsiz öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Yarı gözetimli öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Yarı gözetimli öğrenme uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Turizm sektöründeki problemlerin çözümünde makine öğrenmesi uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Turizm sektöründeki problemlerin çözümünde makine öğrenmesi uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alpaydın, E. (2013). Yapay öğrenme. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. | |
2 | Müller, A. C., & Guido, S. (2016). Introduction to machine learning with Python: a guide for data scientists. " O'Reilly Media, Inc.". | |
3 | Aydoğdu, Ş. (2020). Algoritma ve Programlama. Pegem Akademi: Ankara. | |
4 | Han, J., Kamber, M., & Pei, J. (2012). Data mining concepts and techniques third edition. University of Illinois at Urbana-Champaign Micheline Kamber Jian Pei Simon Fraser University. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 11 | 44 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |