|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm sektörü, teknolojik gelişmelere bağlı olarak değişimlerden oldukça etkilenmiştir. Bilginin, turizm sektörü açısından önem arz etmesi ve bilgi teknolojilerinin sektörde kullanılma ihtiyacı önemli avantajlar sunmaktadır. Bu sayede kullanılan bilgi teknolojileri, turizm sektörünün ihtiyacı olan altyapıyı oluşturmaktadır. Buna bağlı olarak bu kapsamda, günümüzde artan teknolojik imkânların bir getirisi olarak bilgisayar bilimlerinin ve mekânsal verinin turizm destinasyonları yönetiminde kullanımı aktarılacaktır. Turizm destinasyonlarının keşfedilmesi, geliştirilmesi, bu destinasyonlara ideal ulaşım yöntemlerinin ve güzergâhlarının tespit edilmesi gibi turizmi geliştirecek faktörlerin coğrafi mekâna ve mekânsal veriye dayanarak analiz edilmesi üzerinde durulacaktır. Ayrıca, turizm destinasyonlarını ziyaret eden turistlerin demografik (yaş, uyruk, cinsiyet, dil, din vb.) ve sosyo-ekonomik özellikleri gibi mekânsal olmayan verilerin de Coğrafi Bilgi Sistemlerinde analiz edilerek turizmden maksimum verimin alınmasını sağlayacak uygulamaların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir. |
PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular. PÇ-11 Turizm alanında inovasyon ve teknoloji ile ilgili projeleri başlatmak için girişimci ruhu kazanır ve inisiyatif alır. PÇ-14 Miras alanlarının yönetilmesi ve korunması ile ilgili teknolojiye dayalı yenilikçi araştırmalar yapabilir. PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | CBS unsurlarını bilir. |
PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular. PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır. |
PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir PÇ-11 Turizm alanında inovasyon ve teknoloji ile ilgili projeleri başlatmak için girişimci ruhu kazanır ve inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir. |
PÇ-1 Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm, destinasyon temel kavramları ile bilgi teknolojileri arasındaki temel ilişkiler. Turizm destinasyonlarını geliştirecek faktörlerin coğrafi mekâna ve mekânsal veriye dayanan analizleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | CBS nedir, hangi bilim dalları ile ilişkilidir? | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap. |
2 | CBS ve temel kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap. |
3 | CBS ve uzaktan algılama yöntemleri, gereklilikler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap. |
4 | CBS metodolojisi, uygulamalara etki eden faktörler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap. |
5 | Veri toplama yöntemleri: Arazi çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
6 | Küresel konum belirleyici (GPS) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
7 | Kopyalama ve çevirim ile veri temini: Sayısallaştırıcı, optik okuyucu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstatistik ve metinsel veriler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
10 | Veri giriş yöntemleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
11 | Klavye ve optik okuyucu kullanılarak yapılan veri girişi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
12 | Verileri görüntüleme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
13 | Destinasyon yönetiminde mekan tasarımı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
14 | Destinasyon yönetiminde mekan tasarımı uygulamaları: Doğal Alanlarda Koridorlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
15 | Destinasyon yönetiminde mekan tasarımı uygulamaları: Tarihi ve Kültürel Alanlarda Koridorlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | H. TUROĞLU (2000). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi | |
2 | Bell, S. (2008). Design for Outdoor Recreation. İkinci baskı, Taylor & Francis. | |
3 | Hammitt, W. E., Cole, D. N., Monz, C. A. (2015). Wildland Recreation: Ecology and Management. Üçüncü basım. Wiley-Blackwell | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazılımlar, kitaplar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |