|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sistemleri modellenmesi alanındaki kullanılan bilgisayarda paket programlardan Mathematica'yı öğrenerek temel cebirsel işlemleri sembolik ve sayısal olarak yapıp iki veya üç boyutta simülasyon uygulamalarını göstermektir. Ayrıca, datalardan veri analitiği/makine öğrenmesi ile çözülebilecek problemlerin anlaşılması, araştırma yöntemlerin bilinmesi ve kullanılabilmesi sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-12 Farklı kaynaklardan gelen bilgileri araştırabilir, organize edebilir ve elde ettiği sonuçları yorumlayarak ayrıntılı raporlar oluşturabilir. |
||
DÖÇ-2 |
PÇ-2 Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. |
||
DÖÇ-3 |
PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Simülasyona giriş: simülasyon analizi ve karar verme, simülasyon analiz elemanları. Modelleme ve simülasyon: simülasyon modelleri geliştirme, modelleme için simülasyon dilleri, analitik modeller ve simülasyon. Simülasyon modellerinin oluşturulması ve doğrulanması. Veri toplama ve analizi, rastgele şayi üretme, model sınama ve gerçekleme. Simülasyon modellerini kullanma: çıkış analizi, model deneme ve optimizasyon, simülasyon sonuçlarının uygulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modelleme ve Simülasyona Giriş ve Paket programların ve Mathematica’nın tanıtımı ve kullanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Simülasyon kavramı, bileşenleri, simülasyonun avantajları | Anlatma Yöntemi |
3 | Simülasyon Modelinin Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi |
4 | Temel Sayısal Hesaplamalar; Bazı Matematiksel Fonksiyonlar; Kompleks Sayılar | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
5 | Değişken Tanımlaması; Listelerin veya Tabloların Oluşturulması; Dört Çeşit Parantezlerin Kullanımı | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
6 | Cebirsel Hesaplamalar; Değişkenlere Değer Atama ve Yerine Koyma | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
7 | Cebirsel İfadelerin Dönüşümleri | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sembolik Mathematica | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
10 | Denklemler ve Solve, Reduce ve FindRoot Komutuyla Çözümleri | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
11 | Series Komutuyla Taylor ve Maclaurine Kuvvet Serileri Açılımı ve Kullanımı | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
12 | Veri Toplama ve girdi analizi | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
13 | Çıktı analizi | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
14 | İki boyutlu grafik çizimleri | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
15 | Üç boyutlu grafik çizimleri | Anlatma ve Uygulama Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stephen Wolfram, Mathematica, 2nd Ed., Addison-Wesley Publishing, Inc., California (1991) (Türkçesi mevcuttur) | |
2 | Aslan Gülcü, Mathematica 5 Bilgisayar Destekli Matematik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |