Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TT516 - TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TT516 Adı: DİJİTAL TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN ATSIZ (ozanatsiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dijital tüketici davranışı ile ilgili temel kavramlara, dijital ortamın tüketici grupları üzerindeki etkisine ve dijital tüketici grupları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dijital tüketici kavramları ve ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-4 Turizm alanında inovasyona dayalı pazarlama stratejilerini anlar ve uygular.
PÇ-10 Bilgi ve iletişim teknolojilerine ve göstergeli ölçümlere özel önem vererek turizm işletmesinde farklı yönetim araçlarının nasıl uygulanacağını bilir
PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dijital ortamın tüketici davranışı üzerindeki etkilerini açıklayabilir. PÇ-7 Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir
PÇ-12 Farklı kaynaklardan gelen bilgileri araştırabilir, organize edebilir ve elde ettiği sonuçları yorumlayarak ayrıntılı raporlar oluşturabilir.
PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dijital ortamlarda tüketicilerin farklı psikolojik özelliklerini açıklayabilir. PÇ-13 Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dijital tüketici davranışı, dijital ortam, dijital ortamın tüketici üzerindeki etkisi, dijital ortamda satın alma kararı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici Davranışına Giriş ve Müşteri Değeri-1 Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Tüketici Davranışına Giriş ve Müşteri Değeri-2 Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Tüketicilerde dijital algı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Dijital bağlamda öğrenme ve hafıza Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Dijital bağlamda motivasyon ve etki Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Dijital Tüketici ve Sosyal Refah Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Benlik kavramı, cinsiyet kimliği ve güzellik tanımlarında sosyal medyanın, 7/24 erişimin ve çevrimiçi toplulukların rolü Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Kişilik, Yaşam Tarzları ve Değerler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Tutumlar ve İkna Edici İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Karar verme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Satın Alma, Kullanma ve Atma Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Gruplar ve Sosyal Medya Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Alt Kültürler ve Kültür-1 Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Alt Kültürler ve Kültür-2 Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Solomon, Michael R. (2017). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being (12th Edition). ISBN13: 978-0134129938
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 20 1 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 20 1 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 18 1 18
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 188