|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM TEKNOLOJİLERİ VE İNOVASYON (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUTLUHAN AKIN (mutluhanakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeolojik miras(jeomiras), yok olması durumunda bulunduğu bölgeye ait bilgi ve jeolojik bir belgenin kaybolacağı, nadir bulunan, yok olma tehdidi altındaki jeosittir. Sit alanı’’ ilan edilmiş yerler halkın faaliyetlerine kapatılır. Jeosit, bu anlamda jeolojik sit alanı demek değildir. Jeosit, jeolojik bir özelliği temsil eden, bu özelliği görmek, öğrenmek isteyenlerin ziyaret edebilecekleri ilgili oluşumu kolayca anlatmak için kullanılan ‘’yer veya lokalite’’ anlamındadır. Boyut sınırı yoktur. Çok küçük olabileceği gibi çok geniş alanları da kapsayabilir. Jeolojik olay, süreç, ürün en iyi hangisiyle temsil ediliyorsa o lokalite ‘’jeosit’’tir. Bir alanda birden fazla özellik varsa özellik değil ama alan, bölge, yöre ‘’jeosit’’ kabul edilir. Bu ders kapsamında jeolojik sit alanları, bulundukları yerler ve jeolojik mirası koruma bilinci kazandırılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-14 Miras alanlarının yönetilmesi ve korunması ile ilgili teknolojiye dayalı yenilikçi araştırmalar yapabilir. PÇ-15 Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeolojik Mirasın tanım kriterleri, jeosit, jeopark kavramları, Türkiye'nin jeolojik miras alanları, dünyadan örnek jeolojik miras alanları; jeolojik miras alanlarının araştırılması ve tanıtımı ile bunların bilimsel, kültürel ve ekonomik yönleri hakkında bilgi verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojik Miras Nedir? | Tartışma Yöntemi |
2 | Türkiye ve Dünyada jeolojik mirasa örnek yerler | Tartışma Yöntemi |
3 | Kapadokya Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
4 | Kapadokya Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
5 | Kapadokya Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
6 | Van Gölü-Nemrut Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
7 | Van Gölü-Nemrut Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pamukkale Traverten Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
10 | Jeoparklar hakkında sunum | Proje Sunumu |
11 | Jeoparklar hakkında sunum | Proje Sunumu |
12 | Narman mutluluk vadisi jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
13 | Tuz Gölü Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
14 | Mut Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
15 | Karapınar Jeoparkı | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |