Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / DY505 - DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: DY505 Adı: DESTİNASYON PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DUYGU EREN (deren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı destinasoyn pazarlaması ile ilgili kavramlara, destinasyonda turizm davranışına ve turistlerin karar verme süreçlerine ve destinasyonların hedef kitleye nasıl pazarlanması gerektiğine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Destinasyon pazarlamasının temel kavramlarını kullanarak analiz yapabilir PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Ülkemizin sahip olduğu doğal ve kültürel çekicilikleri nasıl pazarlandığını öğrenir. PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Destinasyon pazarlamasının bileşenlerini açıklayabilir PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Destinasyon ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, destinasyon pazarlamasına yönelik nitelikler, destinasyonda turist davranışı, destinasyonda karar verme süreçleri ve destinasyon pazarlama bileşenleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Destinasyon ve pazarlama kavramları Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Destinasyon pazarlamasına giriş Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Destinasyon pazarlamasında turist davranışı Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Destinasyon pazarlamasında karar verme süreci Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Destinasyon memnuniyetini etkileyen faktörler Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Destinasyon sadakati etkileyen faktörler Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Destinasyon pazarlamasında hizmet kalitesi Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Destinasyon pazarlaması bileşenlerine giriş Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Destinasyon Pazarlaması (Ürün) Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Destinasyon Pazarlaması (Fiyat) Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Destinasyon Pazarlaması (Yer) Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Destinasyon Pazarlaması (Tutundurma) Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Destinasyon imajı Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Destinasyon markalaşması Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ünal, A (2020). Destinasyon Pazarlaması. Nobel Yayıncılık: Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 11 88
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 192