|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders kapsamında Dünyada kültürel miras yönetimi alanında gerçekleştirilen çağdaş uygulamaları tanıtmak, Kültür mirası kavramının genişleyen kapsamını ve farklı alan yönetimi planı modellerini tanıtmak, Türkiye’de kültürel miras yönetimi çalışmalarını ve alan yönetimi planlarını tanıtmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürel miras kavramını çağdaş yaklaşımlar çerçevesinden tanımlayabilir. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türkiye’de kültürel miras yönetiminin kapsamını ve bileşenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dünya mirası alanları kavramının açıklayabilir. |
PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | UNESCO Dünya Miras Listesinin ne olduğunu ve miras yönetimine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarihi çevrenin korunmasında kültürel miras yönetimi, kültür mirasının bütün bileşenlerinin bir yönetim konusu olarak tanımlanması, UNESCO’nun dünya mirası ve alan yönetimi yaklaşımını değerlendirme, dünyadaki başarılı alan yönetimi planları ve uygulamaları, Türkiye’deki alan yönetimi planları ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür Mirası kavramı, kültürel miras yönetimi kavramı | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Miras yönetiminin ilk adımı: kültür envanteri, dünyadan farklı envanter sistemlerinin tanıtılması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Dünya mirası kavramı, alan yönetimi kavramı, uluslararası yasal düzenlemeler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Kentsel sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - I | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Kentsel sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - II | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Tarihi kentsel peyzaj kavramı ve alan yönetim planlamasındaki rolü | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Kültürel peyzaj alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arkeolojik sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - I | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Arkeolojik sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - II | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Kırsal sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye’de alan yönetiminin yasal yapılanması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye’de kentsel sit alanlarında alan yönetim planlaması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye’de kültürel peyzaj alanlarında alan yönetim planlaması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye’de arkeolojik sit alanlarında alan yönetim planlaması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |