Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / DY511 - DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: DY511 Adı: KÜLTÜREL MİRAS ALANLARI YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ders kapsamında Dünyada kültürel miras yönetimi alanında gerçekleştirilen çağdaş uygulamaları tanıtmak, Kültür mirası kavramının genişleyen kapsamını ve farklı alan yönetimi planı modellerini tanıtmak, Türkiye’de kültürel miras yönetimi çalışmalarını ve alan yönetimi planlarını tanıtmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürel miras kavramını çağdaş yaklaşımlar çerçevesinden tanımlayabilir. PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Türkiye’de kültürel miras yönetiminin kapsamını ve bileşenlerini açıklayabilir. PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dünya mirası alanları kavramının açıklayabilir. PÇ-1 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
PÇ-10 Destinasyon markalaşması konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 UNESCO Dünya Miras Listesinin ne olduğunu ve miras yönetimine etkisini açıklayabilir. PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-9 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihi çevrenin korunmasında kültürel miras yönetimi, kültür mirasının bütün bileşenlerinin bir yönetim konusu olarak tanımlanması, UNESCO’nun dünya mirası ve alan yönetimi yaklaşımını değerlendirme, dünyadaki başarılı alan yönetimi planları ve uygulamaları, Türkiye’deki alan yönetimi planları ve uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür Mirası kavramı, kültürel miras yönetimi kavramı Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Miras yönetiminin ilk adımı: kültür envanteri, dünyadan farklı envanter sistemlerinin tanıtılması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Dünya mirası kavramı, alan yönetimi kavramı, uluslararası yasal düzenlemeler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Kentsel sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - I Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Kentsel sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - II Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Tarihi kentsel peyzaj kavramı ve alan yönetim planlamasındaki rolü Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Kültürel peyzaj alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Arkeolojik sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - I Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
10 Arkeolojik sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma - II Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
11 Kırsal sit alanlarında alan yönetimi, örnekler üzerinden tartışma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
12 Türkiye’de alan yönetiminin yasal yapılanması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
13 Türkiye’de kentsel sit alanlarında alan yönetim planlaması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
14 Türkiye’de kültürel peyzaj alanlarında alan yönetim planlaması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
15 Türkiye’de arkeolojik sit alanlarında alan yönetim planlaması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 20 1 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180