|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA ÖZGÜL KATLAV (edaozgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı 1) öğrencilere davranış bilimlerinde kullanılabilecek güncel istatistiksel yöntemler konusunda bilgi vermek 2)Öğrencilerin çok değişkenli istatistik analiz yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çok değişkenli istatistik analizlerinin diğer istatistiksel yöntemlerden farkını açıklayabilecektir. |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Çok değişkenli istatistik analizlerinin kullanım alanlarını ve hangi araştırma sorularının cevaplanmasında kullanılabileceğini |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Veri setinin bilgisayar ortamına aktarılmasını ve analize hazır hale getirilmesini yapabilecektir. |
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizi arasındaki farkları sıralayabilecek, bu analizleri uygulayıp yorumlayabilecektir. |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Çoklu regresyon analizinin kısıtları ve varsayımlarını bilecek, bu analizleri uygulayıp yorumlayabilecektir. |
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-7 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders çok değişkenli istatistik yöntemleriyle ilgili öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen, onların bu bilgileri kullanmalarını sağlayan yüksek lisans düzeyinde bir derstir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çok değişkenli istatistik analizlerine giriş | Anlatım |
2 | Veri girişi | Anlatım |
3 | Veri temizleme | Anlatım |
4 | ANOVA, t-testi and parametric olmayan testler | Anlatım |
5 | ANCOVA | Anlatım |
6 | MANOVA | Anlatım |
7 | MANOVA | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çok değişkenli regresyon | Anlatım |
10 | Çok değişkenli regresyon | Anlatım |
11 | Açıklayıcı faktör analizi | Anlatım |
12 | Açıklayıcı faktör analizi | Anlatım |
13 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | Anlatım |
14 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | Anlatım |
15 | Yol Analizi | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 16 | 32 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |