|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN ATSIZ (ozanatsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, destinasyonda ortaya çıkabilecek krizlerin değerlendirilmesi, krizlere yönelik planlamaların ve yönetimin nasıl olması gerektiğine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Destinasyonda yaşanabilecek kriz ve afet türlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Destinasyonda kriz ve afetlere yönelik stratejiler geliştrir |
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Destinasyonda kriz ve afet yönetimi bileşenlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular. PÇ-3 Destinasyon ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Destinasyonda kriz ve afet türleri, bunlara yönelik oluşturulan stratejiler, kriz ve afet yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kriz ve afet Nedir, Özellikleri ve Nedenleri | Sözlü anlatım-tartışma |
2 | Destinasyonda Krizin ve afetin Şiddeti ve Evreleri | Sözlü anlatım-tartışma |
3 | Destinasyonda Kriz-afet Öncesi, Esnası ve Sonrası | Sözlü anlatım-tartışma |
4 | Destinasyonda Kriz ve Afet türleri | Sözlü anlatım-tartışma |
5 | Destinasyonda Kriz Yönetimi | Sözlü anlatım-tartışma |
6 | Turizm sektöründe uygulanan Kriz yönetimi Stratejileri | Sözlü anlatım-tartışma |
7 | Destinasyonda Afet Yönetimi | Sözlü anlatım-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizm sektöründe uygulanan Afet yönetimi Stratejileri | Sözlü anlatım-tartışma |
10 | Turizm işletmelerinde Krize ve Afete Yönelik Planlamalar | Sözlü anlatım-tartışma |
11 | Afet, Kriz ve Medya | Sözlü anlatım-tartışma |
12 | Sorunlar Yönetim-Risk Yönetimi-Kriz Yönetimi: Benzer Hedefler, Farklı Taktik Ve Stratejiler. | Sözlü anlatım-tartışma |
13 | Krizlerin ve Afetlerin Turizm sektöründe oluşturduğu sonuçlar | Sözlü anlatım-tartışma |
14 | Krizlerin ve Afetlerin Turizm sektöründe oluşturduğu sonuçlar | Sözlü anlatım-tartışma |
15 | Dünya'da ve Türkiye'de yaşanan krizler ile afetler | Sözlü anlatım-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Küçükaltan, D., Aydın, Ş., & Çifçi, G. (2015). OTEL İŞLETMELERİNDE KRİZ YÖNETİMİ. Detay yayıncılık | |
2 | Çakmak, T. F., (2019). Turizm Endüstrisinde Bütüncül Yaklaşımla Kriz Yönetimi ve Örnek Olaylar. Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |