|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, moleküler düzeyde hücre yapısı hakkında temel bilgiyi sağlayabilme ve bu konularda araştırma yapmaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Prokaryotik ve ökaryotik moleküler hücreler yapısı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücre zarının moleküler yapısını açıklayabilir. |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zardan madde taşımının prensipleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hücre yüzey molekülleri ve ekstrasellüler matriks, bağlantı bölgelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hücresel haberleşmenin mekanizmaları ve ikinci mesajcı sistemlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Hücre iskeleti ve hücre hareketinin moleküler yapısını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Hücre organellerinin moleküler yapısı ve işlevlerini ayrıntılı bir şekilde açıklayabilir. |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Nükleusun yapısı ve organizasyonu açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Replikasyon sürecinin moleküler düzeyde açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Transkripsiyon ve transkripsiyon sonrası modifikasyonlar açıklayabilir. |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Translasyon mekanizmaları ve translasyon sonrası modifikasyonları açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Proteinlerin yapısını ve görevlerini örnekler vererek açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Hücre bölünmeleri hakkında detaylı açıklamalar yapabilir. |
PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Prokaryotik ve ökaryotik moleküler hücreler yapısı, hücre zarının moleküler yapısı ve zardan madde taşımının prensipleri, hücre yüzey molekülleri ve ekstrasellüler matriks, bağlantı bölgeleri, hücresel haberleşmenin mekanizmaları, ikinci mesajcı sistemleri, hücre iskeleti ve hücre hareketi, hücre organellerinin moleküler yapısı ve işlevleri, nükleusun yapısı ve organizasyonu, replikasyon, transkripsiyon ve translasyon mekanizmaları, proteinler, hücre bölünmeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Prokaryotik ve ökaryotik moleküler hücreler yapısı, | Tartışma Yöntemi |
2 | Hücre zarının moleküler yapısı ve hücre hücre zarların madde taşımının prensipleri, | Tartışma Yöntemi |
3 | Hücre yüzey molekülleri ve ekstrasellüler matriks, bağlantı bölgeleri, | Tartışma Yöntemi |
4 | Hücresel haberleşmenin mekanizmaları: Hücre zarında bulunan reseptörler ve sinyal iletimi, | Tartışma Yöntemi |
5 | Sinyalin sitoplazmada iletimi, İkinci mesajcı sistemleri | Tartışma Yöntemi |
6 | Hücre iskeleti ve hücre hareketi, filamentler, mikrotubüller, | Tartışma Yöntemi |
7 | Hücre içi veziküler trafik: Ribozomlar, endoplazmik retikulum, | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Golgi aygıtı, lizozomlar, peroksizomlar | Tartışma Yöntemi |
10 | Hücre içi enerji dönüşümü: Mitokondri ve kloroplastlar | Tartışma Yöntemi |
11 | Nükleusun yapısı ve organizasyonu, replikasyon mekanizmaları | Tartışma Yöntemi |
12 | Transkripsiyon mekanizmaları ve transkripsiyon sonrası modifikasyonlar, | Tartışma Yöntemi |
13 | Translasyon ve translasyon sonrası modifikasyonlar | Tartışma Yöntemi |
14 | Proteinler | Tartışma Yöntemi |
15 | Hücre bölünmeleri | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alberts B., Johnson A., Lewis J., Raff M., Roberts K. and Walter P., 2008. “Molecular Biology of the Cell, fourth edition” | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |