|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genom yapıları, işlevleri ve işleyişlerine ilişkin ve genom veri tabanlarının kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ökaryotlarda genom yapılarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Replikasyon ve replikasyon kontrol mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | RNA yapısı, çeşitleri, transkripsiyon süreci ve RNA’nın işlenmesi aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ökaryotlarda translasyonun başlatılması, translasyonel kontrol ve gen ekspresyonunun kontrol mekanizmalarını örneklerle açıklayabilir. |
PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Organel genom yapıları ve gen ekspresyonunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Veri tabanlarından yararlanarak genom analizi yapabilir. |
PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Hücre sinyal iletiminde ve embriyonik gelişimde gen anlatımının kontrol şekillerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Kanser ve insan genetik hastalıklarında gen anlatımının kontrolünün önemini açıklayabilir. |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ökaryotlarda genom yapıları, replikasyon ve replikasyon kontrol mekanizmaları, RNA yapısı, çeşitleri, transkripsiyon ve transkripsiyonun kontrol mekanizmaları, RNA’nın işlenmesi, ökaryotlarda translasyonun başlatılması ve translasyonel kontrol, gen ekspresyonunun kontrol mekanizmaları, organel genom yapıları ve gen ekspresyonu, Veri tabanlarından yararlanma ve genom analiz metotları, omik çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ökaryotlarda genom yapıları, | Anlatma Yöntemi |
2 | Replikasyon ve replikasyon kontrol mekanizmaları, | Anlatma Yöntemi |
3 | RNA yapısı, çeşitleri, | Anlatma Yöntemi |
4 | Transkripsiyon ve transkripsiyonun kontrol mekanizmaları, | Anlatma Yöntemi |
5 | RNA’nın işlenmesi, | Anlatma Yöntemi |
6 | Ökaryotlarda translasyonun başlatılması ve translasyonel kontrol, | Anlatma Yöntemi |
7 | Gen ekspresyonunun kontrol mekanizmaları, | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mitokondriyal genler ve karşılaştırılmaları | Anlatma Yöntemi |
10 | Kloroplast genleri ve karşılaştırılmaları | Anlatma Yöntemi |
11 | Hücre sinyal iletiminde ve embriyonik gelişimde gen anlatımının kontrolü, | Anlatma Yöntemi |
12 | Kanser ve insan genetik hastalıklarında gen anlatımının kontrolü, | Anlatma Yöntemi |
13 | Ökaryotik proteinler ve işlevleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Ökaryotik genomların karşılaştırılmaları, Veri tabanlarından yararlanma, | Anlatma Yöntemi |
15 | Genom analiz metotları, omik çalışmalar, | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genetik Kavramlar. Palme Yayınevi. | |
2 | Eliot, Ladomery, Molecular Biology of RNA, Oxford Publications, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |