|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ilaç keşfi ve geliştirilmesi ile ilgili süreçlere, bu süreçlerde gerçekleştirilen çalışmalara ve klinik araştırmalarla ilgili regülasyonlara yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlaç keşfinin nasıl yapıldığı hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlaç keşfinde kullanılan yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kütüphane ve internet kaynaklarını kullanarak bir ilacın keşif süreci hakkında bilgi edilebilir. |
PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İlaç araştırmalarında etik ile ilgili bilgi verebilir. |
PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlaç türleri, ilaç keşfi için yapılan çalışmalar ve kullanılan yöntemler, ilaç keşfi için kullanılan doğal kaynakları, ilaç keşfinde biyoinformatik ve yapay zekanın kullanımı, ilaç keşfinde klinik öncesi araştırmalar, ilaç patentleme, klinik faz aşamaları, ilaç formülasyonları, aşı geliştirme, ilaç geliştirme konusundaki resmi regülasyonlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlaç araştırmalarına giriş: Farmakoloji | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
2 | İlaç türleri I: küçük moleküller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
3 | İlaç türleri II: peptitler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
4 | İlaç türleri III: antikorlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
5 | Aşı geliştirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
6 | İlaç keşfinde kullanılan kaynaklar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
7 | İlaç keşfinde kullanılan yaklaşımlar ve yöntemler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapay zekanın ilaç keşfi için kullanımı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Örnek Olay |
10 | İlaç keşfi için hedef seçimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
11 | İlaç adayının moleküler optimizasyonu ve formülasyonu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
12 | İlaç geliştirmede klinik öncesi araştırmalar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
13 | İlaç geliştirmede klinik faz aşamaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
14 | Patentleme ve resmi regülasyonlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
15 | İlaç araştırmalarında etik | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hill RG, Richards D (Eds.). (2021). Drug Discovery and Development. Elsevier. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |