|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, protein biyokimyası, protein saflaştırma yöntemleri, protein mühendisliği, antikor üretimi hakkında bilgi vermek ve proteinlerin biyoteknolojik ürün olarak nasıl kullanılabileceğini örneklerle birlikte aktarmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyoteknoloji ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Proteinlerin biyoteknolojik ürün olarak nasıl kullanıldıklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Biyoteknolojik ürünlerin ticari değeri hakkında araştırma yapabilir. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-6 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Biyoteknolojik ürün olarak kullanılmak üzere proteinlerin nasıl üretildiklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Protein biyokimyası, protein ayrıştırma ve saflaştırma yöntemleri, protein mühendisliği, biyoteknolojik bir ürün olarak antikorlar, antikor üretimi ve mühendisliği, proteinlerin büyük ölçekte üretimi, biyoteknolojik ürün olarak enzimler, enzim immobilizasyonu, rekombinant DNA teknolojisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi. | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
2 | Protein biyokimyası | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
3 | Proteinlerin biyoteknolojik ürün olarak kullanımları | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
4 | Biyoteknolojik ürün olarak antikorlar | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
5 | Antikor geliştirilmesi | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
6 | Antikorların pilot ve büyük ölçekte üretimi | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
7 | Antikor ilaçların kullanım alanları | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoteknolojik ürün olarak enzimler ve diğer proteinler | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
10 | Enzim immobilizasyonu ve enzimlerin kullanım alanları | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
11 | Enzimlerin endüstriyel üretimi | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
12 | Rekombinant DNA teknolojisinin protein üretiminde kullanımı. | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
13 | Protein üretiminde biyoreaktörlerin kullanımı. | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
14 | Biyoteknolojik ürün olarak proteinlerin üretiminde biyogüvenlik. | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
15 | Biyoteknoloji firmaları ve biyogirişimcilik. | Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Thieman & Palladino. 2013. Biyoteknolojiye Giriş. Palme Yayınları. | |
2 | Walsh G. (2001). Proteins: Biochemistry and Biotechnology. Wiley. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |