|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders temel yapılarla biyolojik malzemelerin bir araya getirilerek oluşturduğu sistemlerin analitiksel ölçüm sistemleri olarak biyosensörlerde kullanılmasını hedeflemektedir. Ayrıca biyosensörlerin yapı ve fonksiyonları, çelışma prensibi, performans ölçütleri, hazırlanma prosedürleri, biyomalzemeler, reseptörlerin immozilazsyonu, çevresel ölçümlerde, savunma- güvenlik sanayisinde kullanımı, tıp alanındaki uygulamaları, farmokoloji, kozmetik, tekstil ve gıda sektörlerinde uygulamalarındaki kullanımlarının geldiği aşamalar hakkında bilgi edinmeyi sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyosensör uygulamalarına yönelik konularda multidisipler kazınımlar elde edebilir |
PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Güncel teknolojik gelişmeleri öğrenebilir ve farklı disiplinleri moleküler biyoloji ile ilişkilendirebilir |
PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Biyosensör tasarlama teknikleri öğrenme ve performansına göre uygulama alanı belirleme konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyosensörlerin yapı ve fonksiyonları, çelışma prensibi, performans ölçütleri, hazırlanma prosedürleri, biyomalzemeler, reseptörlerin immozilazsyonu, çevresel ölçümlerde, savunma- güvenlik sanayisinde kullanımı, tıp alanındaki uygulamaları, farmokoloji, kozmetik, tekstil ve gıda sektörlerinde uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyosensörlerin hazırlanması | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
2 | Çevresel ölçümlerdeki uygulamaları | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
3 | Savunma- güvenlik sanayisinde uygulamaları | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
4 | Tıp alanındaki uygulamaları | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
5 | Farmokoloji uygulamaları | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
6 | Kozmetik alanındaki uygulamaları | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
7 | Tekstil ve gıda sektörlerinde uygulamaları | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
10 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
11 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
12 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
13 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
14 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
15 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, değerlendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Enzyme and Microbial Biosensors”, Humana Press Inclined, (1998) A. Telefoncu(Ed.), “Biyosensorler” sil J.Cooper,T,Cass “Biosensors”Oxford University Pres,2004 | |
2 | E.Gizeli C.R..Lowe “Biomolecular sensors”Taylor and Francis Inc.2002 A. Mulchandani, K. R. Rog | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11 | 2 | 5 |
5.Rapor | 14 | 1 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | 13 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |