|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tıbbi ve zehirli bitkilerin botaniksel özellikleri ve kimyasal yapılarının öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi ve zehirli bitkilerin tanınması, önemi, sınıflandırılması ve tarihi gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tıbbi bitkiler, bitkisel ilaçlar ve fitoterapi hakkında genel bilgileri açıklayabilir |
PÇ-9 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında çalışmalara katılım sağlar. PÇ-12 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Fitoterapi hakkında genel bilgiler, bitkisel drogların sınıflandırılması, adlandırılmaları kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tıbbi bitkiler ve tarihi gelişim süreci, tıbbi bitkilerin tanınması, önemi ve sınıflandırılması, bitkilerin isimlendirilmesi ve tayini, drogların İsimlendirilmesi, cyanophyta grubuna ait drog örnekleri, phycophyta-Chlorophyceae-Phaeophyceaea, mycophyta'ya ait drog örnekleri, zehirli Bitkiler, likenlerin genel özellikler ve tanınmış dorg örnekleri ve kullanım alanları, bryophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri, pteridophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri, gymnospermae'nin genel özellileri, angıospermae’nin genel özellikleri ve monokotil ve dikotil drog örnekleri hakkında bilgi verilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıbbi bitkiler ve tarihi gelişim süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Tıbbi bitkilerin tanınması, önemi ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Bitkilerin isimlendirilmesi ve tayini | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Drogların İsimlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Cyanophyta grubuna ait drog örnekleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Phycophyta-Chlorophyceae-Phaeophyceaea | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Mycophyta'ya ait drog örnekleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zehirli Bitkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Likenlerin genel özellikler ve tanınmış dorg örnekleri ve kullanım alanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Bryophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Pteridophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Gymnospermae'nin genel özellileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Angıospermae’nin genel özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Monokotil ve dikotil drog örnekleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi, Prof. Dr. Hasan Baydar, Nobel Yayıncılık, 2019. | |
2 | Fitoterapi ve Aromaterapi, Nimet Özata, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi, Prof. Dr. Hasan Baydar, Nobel Yayıncılık, 2019. Fitoterapi ve Aromaterapi, Nimet Özata, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 9 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 7 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |