|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi atomun yapısı ve özellikleri, kimyasal bileşikler ve kimyasal reaksiyonlar ile ilgili temel bilgileri öğretmeyi hedefler. Ayrıca organik bileşiklerin (tıpta kullanım alanı bulanlar) yapıları ve özellikleri ile organik reaksiyonlar hakkında yeterli bilgi sahibi olunmasını sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyasal bileşikleri tanır, kimyasal reaksiyonları ve kimyasal reaksiyonlardaki stokiyometrik hesaplamaları yapabilir. |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Tıpta kullanılan organik bileşikleri ve özelilklerini tanır. |
PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Organik kimyanın temelini öğrenir. Organik bileşiklerin yapısı ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atom yapısı teorisi, kimyasal bileşikler ve reaksiyonları, çözeltiler, asitler bazlar, organik bileşikler, organik bileşik türleri, organik bağlanma şekilleri ve izomerleri, hidrokarbonlar ve tıptaki kullanım alanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyasal bileşikler, kimyasal bileşik türleri, kimyasal formül, Mol kavramı. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
2 | Kimyasal reaksiyonlar; Kimyasal eşitlikler ve stokiyometri. Sulu çözelti reaksiyonları | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
3 | Asitler ve bazlar, pH hesaplamaları. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
4 | Organik kimya, Organik bileşiklerde bağlanma, yapı formülleri ve izomerler. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
5 | Hidrokarbonlar: Alkanlar, Alkenler ve alkinler; isimlendirme ve reaksiyonları. Hidrokarbonların tıptaki kullanım alanları | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
6 | Alkoller, Tiyoller ve eterler: Adlandırma, reaksiyonları ve tıptaki kullanım alanları. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
7 | Aldehit ve ketonlar: Adlandırma, reaksiyonları ve tıptaki kullanım alanları. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organik asitler: Adlandırma, reaksiyonları ve tıptaki kullanım alanları. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
10 | Esterler: Adlandırma, reaksiyonları ve tıptaki kullanım alanları. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
11 | Aminler: Adlandırma, reaksiyonları ve tıptaki kullanım alanları. | Anlatma yöntemi, problem çözme, tartışma |
12 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
13 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
14 | Makale değerlendirme | makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
15 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | General Chemistry (I and II): Petrucci. Harwood. Herring. Translation: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, 2002 | |
2 | Organic Chemistry: F.Solomons, 2002 | |
3 | Pharmaceutical Chemistry: G. Melentyeva, L. Antonova, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11 | 2 | 5 |
5.Rapor | 14 | 1 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | 13 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |