|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders temel farmakolojik kavramları, İlaçların kimyasal yapıları, ilaçların yapı-aktivite ilişkileri hakkında yorum yapabilme ve bu kazanımlarının mesleki hayattaki kullanımı konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlaçların yapı ve aktivite ilişkilerini yorumlar. |
PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Farmakolojinin önemi ve farmasötik ilaçların kimysal yapılarını ve özelliklerini tanımlar. |
PÇ-3 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İlaç etken madde yapılarını tanır. |
PÇ-4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İlaçları kimyasal yapılarına göre sınıflandırır. |
PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Farmakoloji, ilaçların kimyasal yapısı, sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama şekilleri; ilaçların vücuttaki etki mekanizmaları, ilaç aktif madde yapıları ve sınıflandırılması, ilaçların etken maddeleri, yapı-aktivite ilişkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farmakoloji | Anlatma yöntemi |
2 | İlaçların kimyasal yapıları, kaynakalrı ve sınıflandırılması | Anlatma yöntemi |
3 | İlaçların Özellikleri ve Uygulama Teknikleri | Anlatma yöntemi |
4 | İlaçların Canlılardaki (insan-hayvan) Etki Mekanizmaları | Anlatma yöntemi |
5 | İlaçların Moleküler yapıları ve Fonksiyonel Grupları | Anlatma yöntemi |
6 | İlaç etken maddelerinin yapıları ve sınıflandırılması | Anlatma yöntemi |
7 | İlaç yapıları ve Aktivite İlişkileri | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kemoterapötik ilaçların yapıları | Anlatma yöntemi |
10 | Kalp Damar sistemine etki eden ilaçların yapıları | Anlatma yöntemi |
11 | Makale değerlendirme | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
12 | Makale değerlendirme | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
13 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
14 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
15 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKGÜN; H., BALKAN, A., BİLGİN, A.A., Farmasötik Kimya, Irmak Matbaası, Ankara, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11 | 2 | 5 |
5.Rapor | 14 | 1 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | 13 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |