|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Moleküler Biyoloji bilgisini açıklayabilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunabilir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-12 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim: temel kavramlar, bilimin doğası ve bilim felsefesi, bilimsel bilgi ve bilimsel araştırma yöntemlerine giriş̧-bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırmada planlanma: araştırma problemleri, hipotezler ve amaçlar; bilimsel bilgiye erişim, bilimsel veri toplama ve ölçme yöntemleri; veri analiz yöntemleri ve sunumu, bilimsel yayın okuryazarlığı, öncelikli çalışma alanlarının saptanması, proje giriş ve amaç bölümlerinin yazılmasında dikkat edilecek noktalar, Ar-Ge projesi hazırlama süreci, ar-ge amaçlı literatür taraması ve değerlendirilmesi, etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler, bilimsel yayın etiği-YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi hakkında bilgi verilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim: Temel Kavramlar, Bilimin Doğası ve Bilim Felsefesi | Anlatım Yöntemi |
2 | Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş̧-Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Anlatım Yöntemi |
3 | Bilimsel Araştırmada Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar; Bilimsel Bilgiye Erişim | Anlatım Yöntemi |
4 | Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri; Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu | Tartışma Yöntemi |
5 | Bilimsel yayın okuryazarlığı | Anlatım Yöntemi |
6 | Bilimsel yayın okuryazarlığı-Uygulama | Anlatım Yöntemi |
7 | Bilimsel Makale Yazımı-Uygulama | Anlatım Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öncelikli çalışma alanlarının saptanması, Proje giriş ve amaç bölümlerinin yazılmasında dikkat edilecek noktalar | Tartışma Yöntemi |
10 | Ar-Ge Projesi Hazırlama Süreci, Ar-Ge amaçlı Literatür taraması ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi |
11 | Araştırma Projesi Yazımı | Anlatım Yöntemi |
12 | Derleme Makale Yazımı | Anlatım Yöntemi |
13 | Etik ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler | Anlatım Yöntemi |
14 | Bilimsel Yayın Etiği-YÖK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi | Anlatım Yöntemi |
15 | Bilimsel Yayın Etiği-Uygulama | Anlatım Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 3 | 5 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 3 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 4 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |