|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, nanopartikülleri sentezlemek için sürdürülemez süreçlerin yıkıcı sonuçlar doğurmasına karşılık nanopartikülleri güvenilir, sürdürülebilir ve çevre dostu malzemelerle üretmek için yeni bir araştırma alanı olan yeşil sentez yolunu anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanopartiküller ve Nanomalzemeler hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-1 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-2 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Nanopartiküllerin Sınıflandırılması ve Özellikleri konusunda bilgi birikiminin artması sağlanabilir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Nanopartiküllerin Yeşil Sentezinin Gelecek Vizyonu hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-10 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar PÇ-11 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Nanopartiküllerin Uygulama Alanları ve Çevreye Etkisi konularını öğrenebilir |
PÇ-9 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında çalışmalara katılım sağlar. PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nanopartiküller ve nanomalzemelere giriş, nanopartiküllerin özellikleri, nanopartiküllerin sınıflandırılması, nanopartiküllerin yeşil sentezinin gelecek vizyonu, nanopartiküllerin yeşil sentezinde güncel gelişmeler, yeşil nanoteknoloji alanındaki zorluklar ve fırsatlar, nanopartiküllerin bitki aracılı sentezi, nanopartiküllerin sağlık alanında uygulamaları, nanopartiküllerin biyomedikal uygulamaları, metal nanopartiküllerin yeşil sentezi, yeşil sentezlenen sanopartiküllerin reaksiyon mekanizmaları ve nanopartiküllerin çevreye etkisi incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanopartiküller ve Nanomalzemelere Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Nanopartiküllerin Özellikleri | Sözlü Anlatım |
3 | Nanopartiküllerin Sınıflandırılması | Sözlü Anlatım |
4 | Nanopartiküllerin Sınıflandırılması | Sözlü Anlatım |
5 | Nanopartiküllerin Yeşil Sentezinin Gelecek Vizyonu | Sözlü Anlatım |
6 | Nanopartiküllerin Yeşil Sentezinde Güncel Gelişmeler | Makale Eleştirisi |
7 | Yeşil Nanoteknoloji Alanındaki Zorluklar ve Fırsatlar | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanopartiküllerin Bitki Aracılı Sentezi | Sözlü Anlatım |
10 | Nanopartiküllerin Sağlık Alanında Uygulamaları | Sözlü Anlatım |
11 | Nanopartiküllerin Biyomedikal Uygulamaları | Sözlü Anlatım |
12 | Metal Nanopartiküllerin Yeşil Sentezi | Sözlü Anlatım |
13 | Yeşil Sentezlenen Nanopartiküllerin Reaksiyon Mekanizmaları | Sözlü Anlatım |
14 | Nanopartiküllerin Çevreye Etkisi | Tartışma Yöntemi |
15 | Nanopartiküllerin Çevreye Etkisi | Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saquib, Q., Faisal, M., Al-Khedhairy, A. A., & Alatar, A. A. (Eds.). (2020). Green Synthesis of Nanoparticles: Applications and Prospects (pp. 978-9811551789). Springer. | |
2 | Kanchi, S., & Ahmed, S. (Eds.). (2018). Green metal nanoparticles: synthesis, characterization and their applications. John Wiley & Sons | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kanchi, S., & Ahmed, S. (Eds.). (2018). Green metal nanoparticles: synthesis, characterization and their applications. John Wiley & Sons. Saquib, Q., Faisal, M., Al-Khedhairy, A. A., & Alatar, A. A. (Eds.). (2020). Green Synthesis of Nanoparticles: Applications and Prospects (pp. 978-9811551789). Springer. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 9 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 7 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |