|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL DİNÇER (idincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel araştırmanın doğa toplum ve insan gerçekliğine yönelik olduğunu insanın ve toplumun ilerlemesi amacına hizmet etmesi gerektiğini öğrencilerin gündemine taşımak Bilim ahlakının çerçevesinde bilim adamının araştırmaları sırasında kendini bütünüyle bilimin kuralları doğrultusunda yönlendirmesi kişisel beklentileri inançları dünya görüşü yararları ne olursa olsun bunların bilimsel sonuçları saptırmasına izin vermemesi gerektiğini anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma |
PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. PÇ-12 Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma |
PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim ve Araştırma, Bilimsel Ölçütler, Bilimsel Yöntemin Aşamaları Problem, Problem Seçimi için Ölçütler, Bilimsel Çalışmanın Basamakları Araştırma Teknikleri Mühendislik ve Etik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Araştırma | Konu Anlatımı |
2 | Bilim ve Araştırma | Konu Anlatımı |
3 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları | Konu Anlatımı |
4 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları ve Problem, Problem Seçimi için Ölçütler | Konu Anlatımı |
5 | Bilimsel Çalışmanın Basamakları Veriler ve Toplanması | Konu Anlatımı |
6 | Araştırma Teknikleri | Konu Anlatımı |
7 | Araştırma Teknikleri | Konu Anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Konu Anlatımı |
10 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Konu Anlatımı |
11 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Konu Anlatımı |
12 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Konu Anlatımı |
13 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Konu Anlatımı |
14 | Etik İlkeler | Konu Anlatımı |
15 | Mühendislik ve Etik | Konu Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arıkan, R.2000. Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi, 2. Ankara. | |
2 | Cebeci, S.2015. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul. | |
3 | Day, R.A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Tübitak Yayınları. | |
4 | Karasar, N.1995. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. | |
5 | Özdamar, K. 2003. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan 8. Kitabevi, Eskişehir. | |
6 | Seyidoğlu, H.2009. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |