|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maden Yataklarını tektonik ortamlara göre sınıflandırabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Hangi tip maden yatağının nerelerde aranması gerektiğini açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Ülkemizin hangi bölgelerinde ne tür mineralizasyonların gelişebileceğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Levha Tektoniği ve Jeoloji | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Mineral sistemlerinin sınıflandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Yakınlaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Yakınlaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Yakınlaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Uzaklaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Uzaklaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaklaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Kratonik rift sistemlerindeki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Kratonik rift sistemlerindeki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Çarpışma ortamları ve diğer problemler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Metalik maden yatakları ve levha tektoniğine perspektif bir yaklaşım | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Türkiye'nin tektonik evrimi ve maden yatakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru Cevap |
15 | Türkiye'nin tektonik evrimi ve maden yatakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Maden Yatakları ve Levha Tektoniği, F.J. Sawkins, Çeviri ve Düzenleme: Taner Ünlü, İ. Sönmez Saylı, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayın No: 55, Ankara-1999 | |
2 | Pirajno, F., 2016. A classification of minerla systems, overviews of plate tectonic margins and examples of ore deposits associated with convergent margins. Gondwana Research, 33, 44-62 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |