|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, maden yatakları oluşumunun ve gelişiminin levha tektoniği ile olan ilişkisinin açıklanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maden Yataklarını tektonik ortamlara göre sınıflandırabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Hangi tip maden yatağının nerelerde aranması gerektiğini açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Ülkemizin hangi bölgelerinde ne tür mineralizasyonların gelişebileceğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Levha tektoniğine giriş, plaka tektoniğinin maden yatakları açısından önemi ve maden yataklarının plaka tektoniğine göre sınıflandırılması, yitim zonlarında gelişen maden yatakları, ada yaylarında gelişen maden yatakları, çarpışma zonlarında gelişen maden yatakları, okyanusal ve kıtasal rift zonlarında gelişen maden yatakları, dalma-batma ve riftleşme zonlarındaki maden yatakları, Türkiye’de plaka tektoniği açısından önemli maden yatakları ve metalojenik kuşaklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Levha Tektoniği ve Jeoloji | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Mineral sistemlerinin sınıflandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Yakınlaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Yakınlaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Yakınlaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Uzaklaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Uzaklaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaklaşan levha kenarlarındaki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Kratonik rift sistemlerindeki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Kratonik rift sistemlerindeki yataklar ve jeolojik özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Çarpışma ortamları ve diğer problemler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Metalik maden yatakları ve levha tektoniğine perspektif bir yaklaşım | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Türkiye'nin tektonik evrimi ve maden yatakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru Cevap |
15 | Türkiye'nin tektonik evrimi ve maden yatakları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Maden Yatakları ve Levha Tektoniği, F.J. Sawkins, Çeviri ve Düzenleme: Taner Ünlü, İ. Sönmez Saylı, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayın No: 55, Ankara-1999 | |
2 | Pirajno, F., 2016. A classification of minerla systems, overviews of plate tectonic margins and examples of ore deposits associated with convergent margins. Gondwana Research, 33, 44-62 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |