|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL DİNÇER (idincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sözlü sunu ve tartışma becerisi kazandırmak -Tez çalışmasının hedeflerini belirlemek, çalışmanın yol haritasını oluşturmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bilgiyi sözlü olarak sunabilir |
PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-12 Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. PÇ-10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez çalışmasının sunumu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırma süreci; araştırma konusunun seçimi; araştırmanın sınırlarının belirlenmesi | Konu anlatımı |
2 | Kaynakların taranması, Hipotez ve stratji geliştirme, Araştıma stratejilerinin belirlenmesi | Konu anlatımı |
3 | Araştırma evreni ve örnekleme, Ana kitlenin Tanımı, Örnekleme Çevresi, Örnekleme Yöntemi, | Konu anlatımı |
4 | Nicel araştırma Yöntemleri; Verilerin analize hazırlanması, Ölçme ve Ölçme hataları, Veri hazırlama süreci | Konu anlatımı |
5 | Nicel araştırma Yöntemleri; Verilerin analize hazırlanması, Ölçme ve Ölçme hataları, Veri hazırlama süreci | Konu anlatımı |
6 | Nitel Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırmanın Mantığı | Konu anlatımı |
7 | Araştırmada kullanılan Yöntemler, İz sürme çalışmaları, Paydaş analizi, Örnek Olay Yöntemi | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Raporunun Hazırlanması, Araştırmanın içeriğinin Oluşturulması, Yazımda Kullanılması Gereken Uslup | Konu anlatımı |
10 | Araştırma raporunun Biçim ve kapsamı | Konu anlatımı |
11 | Araştırma Raporunun Yazım Kuralları | Konu anlatımı |
12 | Araştırma Etiği, Bilimsel Etik Kuralları | Konu anlatımı |
13 | Araştırma Raporunun hazırlanmasında istatistiki uygulamalar | Konu anlatımı, soru cevap, örnek uygulama |
14 | Etkili sunum teknikleri | Soru cevap, örnek uygulama |
15 | Hazırlanmış bir konunun sunumu | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | online veri tabanlari | |
2 | Kütüphane (Literatür Taraması) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çalışma ile ilgisi olan her türlü kaynak |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 14 | 2 | 60 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 12 | 108 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 4 | 14 | 56 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 360 |