Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JM 903 - JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: JM 903 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL DİNÇER (idincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Doktora tez dönemindeki öğrencilere; danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik çalışmalardır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez konusu ile ilgili detaylı teorik ve pratik bilgileri açıklayabilir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir.
PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir.
PÇ-8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır.
PÇ-9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözer PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir.
PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir.
PÇ-8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır.
PÇ-9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tez konusu ile ilgili bilimsel çalışmalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
2 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
3 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
4 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
5 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
6 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
7 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
10 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
11 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
12 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
13 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
14 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
15 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 40
5.Rapor 14 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184