|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL DİNÇER (idincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doktora tez dönemindeki öğrencilere; danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik çalışmalardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez konusu ile ilgili detaylı teorik ve pratik bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. PÇ-9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözer |
PÇ-3 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. PÇ-9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez konusu ile ilgili bilimsel çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
2 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
3 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
4 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
5 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
6 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
7 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
10 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
13 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
14 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
15 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 40 |
5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |