|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yaratıcılıkla ilgili temel kavramlar ve ilkeler, yaratıcı düşünmenin önemi, yaratıcı düşünme-problem çözme ilişkisi, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı geliştirici uygulamalar ve bunların uygulanması konularında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcılıkla ilgili kavramları ve yaratıcılığın gelişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Karşılaştığı problemlerin çözümünde yaratıcı sorun çözme basamaklarını kullanabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yaratıcılığı geliştirici çalışmalar planlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yaratıcı kişilerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünme süreçleri, yaratıcı problem çözme stratejileri ve bunların uygulanmasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık mitleri | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
2 | Yaratıcılık ile ilgili kavramlar | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
3 | Yaratıcı kişilik özellikleri | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
4 | Yaratıcılık ve zekâ | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
5 | Yaratıcı düşünme ve kuramlar | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
6 | Yaratıcı düşünmenin gelişimi | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
7 | Yaratıcılığı engelleyen etmenler | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı problem çözme | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
10 | Beyin fırtınası ve Tersine beyin fırtınası | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
11 | SCAMPER uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
12 | TRİZ uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
13 | Beyin fırtınası tekniği ile ilgili uygulamalar | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
14 | Zihin haritalama tekniği ile ilgili uygulamalar | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
15 | Altı şapkalı düşünme tekniği ile ilgili uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sak, U. (2014). Yaratıcılık: Gelişimi ve geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. | |
2 | Buzan, T. (2001). Yaratıcı zekanın gücü. Epsilon. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Videolar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | 8 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |