Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDTE 302 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDTE 302 Adı: YARATICI DÜŞÜNME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yaratıcılıkla ilgili temel kavramlar ve ilkeler, yaratıcı düşünmenin önemi, yaratıcı düşünme-problem çözme ilişkisi, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı geliştirici uygulamalar ve bunların uygulanması konularında bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yaratıcılıkla ilgili kavramları ve yaratıcılığın gelişim sürecini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Karşılaştığı problemlerin çözümünde yaratıcı sorun çözme basamaklarını kullanabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Yaratıcılığı geliştirici çalışmalar planlayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Yaratıcı kişilerin özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünme süreçleri, yaratıcı problem çözme stratejileri ve bunların uygulanmasını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık mitleri Anlatım, Soru cevap, Tartışma
2 Yaratıcılık ile ilgili kavramlar Anlatım, Soru cevap, Tartışma
3 Yaratıcı kişilik özellikleri Anlatım, Soru cevap, Tartışma
4 Yaratıcılık ve zekâ Anlatım, Soru cevap, Tartışma
5 Yaratıcı düşünme ve kuramlar Anlatım, Soru cevap, Tartışma
6 Yaratıcı düşünmenin gelişimi Anlatım, Soru cevap, Tartışma
7 Yaratıcılığı engelleyen etmenler Anlatım, Soru cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı problem çözme Anlatım, Soru cevap, Tartışma
10 Beyin fırtınası ve Tersine beyin fırtınası Anlatım, Soru cevap, Tartışma
11 SCAMPER uygulamaları Anlatım, Soru cevap, Tartışma
12 TRİZ uygulamaları Anlatım, Soru cevap, Tartışma
13 Beyin fırtınası tekniği ile ilgili uygulamalar Anlatım, Soru cevap, Tartışma
14 Zihin haritalama tekniği ile ilgili uygulamalar Anlatım, Soru cevap, Tartışma
15 Altı şapkalı düşünme tekniği ile ilgili uygulamaları Anlatım, Soru cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sak, U. (2014). Yaratıcılık: Gelişimi ve geliştirilmesi. Vize Yayıncılık.
2 Buzan, T. (2001). Yaratıcı zekanın gücü. Epsilon.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar, Videolar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 20
5.Rapor 8 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 8 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 8 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 10 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90