| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NURGÜN TOPALLI (nurguntopalli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		NURGÜN TOPALLI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, teknolojik gelişmelerin toplumsal ve ekonomik yansımalarını anlama, ekonomik çıktılara etkilerini tartışma ve uyum stratejileri belirleme konularında bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgi ekonomisi kavramını tanımlayabililir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Bilgi ekonomisinin özelliklerini sıralayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Bilgi ekonomisinin nasıl ölçüldüğünü analiz edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Bilgi ekonomisiyle ilgili dünyada ve Türkiye’deki gelişmeler hakkında tartışmalara katılabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders bilgi, bilgi toplumu, bilgi üretim stratejileri, bilgi ekonomisinin ölçülmesi, bilgi ekonomisi ve dijitalleşme, bilgi ekonomisi ve küreselleşme, bilgi ekonomisi ve eğitim konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Bilgi ekonomisinin tanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 2 | Bilgi üretimi ve bilgi üretim stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 3 | Bilgi ekonomisinin özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 4 | Bilgi toplumu ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 5 | Bilgi ekonomisinin sosyal ve toplumsal etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 6 | Bilgi ekonomisi ve dünyadaki gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 7 | Bilgi ekonomisi ve Türkiye'deki gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilgi ekonomisinin ekonomik etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 10 | Bilgi ekonomisinin mikro ve makroekonomik etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 11 | Bilgi ekonomisinde Ar-Ge faaliyetleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 12 | Bilgi ekonomisi ve eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 13 | Bilgi ekonomisi ve kamu sektörü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 14 | Bilgi ekonomisi ve emek piyasası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 15 | Bilgi ekonomisi ve küreselleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dura, C. ve Atik, H. (2002). Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. Literatür Yayınları. | |
| 2 | Freeman, C. ve Soete, L. (2003). Yenilik iktisadı. TÜBİTAK Yayınları. | |
| 3 | Özaydın, A. (2019). Bilgi ekonomisi. Seçkin Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 10 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 8 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||