Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM238 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM238 Adı: YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET YAŞAR ARCA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yeni iletişim teknolojileri dersinin amacı, öncelikle yeni iletişim teknolojilerinin ne olduğunu ortaya koymak ve yeni iletişim teknolojilerinin özelliklerini açıklamaktır. Ayrıca yeni iletişim teknolojileri ile birlikte medya araçlarının dönüşünümü incelemek ve yeni iletişim teknolojileri araçlarının çağrı merkezlerinde gerçekleştirmiş olduğu farklılıkları açıklamak ve öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni iletişim teknolojilerini açıklar. PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-19 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni medya teknolojileri ile birlikte pazarlama ve halkla ilişkiler alanında yaşanan değişimleri çözümler. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yeni iletişim teknolojileri ile birlikte çağrı merkezi hizmetleri alanında yaşanan farklılıkları çözümler. PÇ-19 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yapay zeka ve çağrı merkezi hizmetleri arasındaki ilişkiyi kavrar ve sektörün gelecekteki yerini önemini ve değişimlerini tahmin eder.. PÇ-19 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders yeni iletişim araçlarının tanımı, iletişim teknolojileri, internet kullanım oranları, sosyal medya kullanım oranları, geleneksel iletişim araçları ve yeni iletişim teknoloji arasındaki farklılıklar, Sosyal medya araçları, yeni iletişim teknolojilerinin çağrı merkezlerine getirdiği yenilikler, yapay zeka ve çağrı merkezleri vb. konuları içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması.Yeni Medya Teknolojilerine genel bakış. Sözlü anlatım, Soru ve cevap
2 İnternet kullanım oranları ve İnternetin kullanılma amacı Sözlü anlatım, Soru ve cevap
3 Yeni medya kavramı ve yeni medyanın özellikleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
4 Etkileşim kavramı Sözlü anlatım, Soru ve cevap
5 Yöndeşme kavramı Sözlü anlatım, Soru ve cevap
6 Yeni Medyanın Teknolojik Temelleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
7 Telekomünikasyon altyapısı Sözlü anlatım, Soru ve cevap
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medya Sözlü anlatım, Soru ve cevap
10 Sosyal Medyanın Özellikleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
11 Sosyal Medyanın Özellikleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
12 Yeni İletişim Teknolojileri ve Çağrı Merkezi Hizmetleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
13 Yeni İletişim Teknolojileri ve Çağrı Merkezi Hizmetleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
14 Yapay zeka ve çağrı merkezi hizmetleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
15 Yapay zeka ve çağrı merkezi hizmetleri Sözlü anlatım, Soru ve cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yolcu, Ö. (2023), Yeni İletişim Ortamları, İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 46