|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET AKİF CİNGİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitimi modellerini Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim ile ilişkilendirebilmek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı ülkelerde uygulanan erken çocukluk programları hakkında bilgi verebilir |
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Dünyada yaygın olarak kullanılan erken çocukluk programlarını söyleyebilir |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Türkiye’de uygulanan programla farklı ülkelerde uygulanan programları karşılaştırabilir |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Farklı ülkelerde eğitim sistemi; okul öncesi eğitimin tarihçesi ve yaygınlığı; okul öncesi kurum ve program türleri; okul öncesi eğitim ortamları; okul öncesi eğitiminde aile katılımı; okul öncesi eğitimde özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması; öğretmen yetiştirme sistemi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye’de erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
2 | Kuzey Amerika’da erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
3 | Güney Amerika’da erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
4 | Kuzey Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
5 | Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
6 | Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
7 | Asya ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asya ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
10 | Afrika ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
11 | Afrika ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
12 | Avustralya’da erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
13 | Rusya’da erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
14 | Uzak doğu ülkelerinde erken çocukluk eğitimi | Tartışma, Soru cevap |
15 | Azerbaycan ve KKTC’de erken çocukluk eğitimi (Proje ödevi teslimi) | Tartışma, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aslan, D. (2020). Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi. Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 15 |
5.Rapor | 1 | 1 | 15 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |