|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADILA ABUWUFUER (adila@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çince orta seviye sözlü iletişim ve anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| "发展汉语 中级综合 I" ders kitabındaki ünitelerin kelime, dilbilgisi, metin analizi ve alıştırmalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | "北京的四季" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin analizi, metne giriş | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 2 | "北京的四季" konu başlıklı ünitenin dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 3 | "租房只要一个条件" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin analizi, metne giriş | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 4 | "租房只要一个条件" konu başlıklı ünitenin dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 5 | "我和父亲的战争" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin, dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 6 | "最认真的快递员" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin, dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 7 | Sınav öncesi tekrar | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ara sınav sonrası sınav sorularının çözümü, hata analizi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 10 | "最好的教育" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin, dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 11 | "生物钟" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin, dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | "给咖啡加点盐" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin, dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 13 | "人生重要的三件事" konu başlıklı ünitenin kelimelerinin, dilbilgisi yapılarının analizi, metnin çözümlenmesi, soru cevap alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 14 | Dil bilgisi alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 15 | Sınav öncesi genel tekrar | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 发展汉语 中级综合 I" | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laptop, projeksiyon, ders materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 6 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||