|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET GÜNEŞ (muhammet.gunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel araştırmanın doğa toplum ve insan gerçekliğine yönelik olduğunu insanın ve toplumun ilerlemesi amacına hizmet etmesi gerektiğini öğrencilerin gündemine taşımak Bilim ahlakının çerçevesinde bilim adamının araştırmaları sırasında kendini bütünüyle bilimin kuralları doğrultusunda yönlendirmesi kişisel beklentileri inançları dünya görüşü yararları ne olursa olsun bunların bilimsel sonuçları saptırmasına izin vermemesi gerektiğini anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. PÇ-11 Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerileri kazanabilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-9 Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. PÇ-11 Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğrenci bilimsel bilgi geliştirme süreçleri yönetimi ve herhangi bir bilimsel sorunun çözümü için geliştirilmiş projeye analitik süreç ve değerlendirme yaklaşımlarında bulunabilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini; bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırma planlama, araştırma problemleri, hipotezler ve amaçlar, bilimsel bilgiye erişim: kütüphane, bilimsel veri toplama ve ölçme yöntemleri, veri analiz yöntemleri ve sunumu, araştırma önerisi yazma, araştırma raporu hazırlama konuları oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Araştırma | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Bilim ve Araştırma | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları ve Problem, Problem Seçimi için Ölçütler | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Bilimsel Çalışmanın Basamakları Veriler ve Toplanması | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Araştırma Teknikleri | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma Teknikleri | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Etik İlkeler | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Mühendislik ve Etik | Anlatım, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara | |
2 | Karasar, N. (2007). Araştırma Rapor Hazırlama, Nobel Yayınevi, Ankara | |
3 | Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara | |
4 | Gülbahar, K., Üstdal, M., Vuillaume, R., Gülbahar, Y. (2004). Bilimsel Araştırma Kılavuzu, Pelikan Yayıncılık, Ankara | |
5 | Sökmen, A., Tarakçıoğlu, S. (2011). Mesleki Etik, Detay Yayıncılık, ISBN: 978-605-5437-33-6 www.detayyayin.com.tr, Ankara | |
6 | An Introduction to Scientific Research. 1952. E. Bright Wilson Jr. McGraw-Hill Book Company, Inc., New York. | |
7 | Cebeci, S.2015. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul. | |
8 | Day, R.A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Tübitak Yayınları. | |
9 | Özdamar, K. 2003. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan 8. Kitabevi, Eskişehir. | |
10 | Seyidoğlu, H.2009. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, sunumlar ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 3 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |