|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET GÜNEŞ (muhammet.gunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, taze ve sertleşmiş beton özellikleri ile birlikte beton üretimi ve teknolojisi hakkında yeterli düzeyde bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Betonu oluşturan malzemelerin betonun davranışı üzerindeki etkilerini bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İhtiyaca göre farklı betonlar üretilebileceğini bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-3 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Betonun kompozit bir malzeme olduğunu bilir. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; betonu oluşturan malzemeler, çimentolar, agregalar, agrega granülometri optimizasyonu, karışım ve bakım suyu özellikleri, katkı maddeleri kullanımı, beton karışım hesabı, taze beton ve özellikleri, işlenebilirlik ve ölçülmesi, sertleşmiş betonun mekanik özellikleri ve bunları etkileyen faktörleri kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapı malzemesi olarak betonun tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Beton bileşenlerinden çimentonun üretimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Çimento türleri ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Beton bileşenlerinden agregalar ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Agregaların beton dayanımı ve durabilitesine etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Karışım ve bakım suları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Taze beton özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Taze beton özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Standartlarda öngörülen şekliyle beton karışım hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sertleşmiş beton özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sertleşmiş beton özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Betona zarar veren fiziksel ve kimyasal faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Betona zarar veren fiziksel ve kimyasal faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Sıcak ve soğuk havalarda beton dökümü ve bakımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erdoğan, T. Y. (2007). Beton. ODTU Geliştirme Vakfı Yayıncılık İletişim A.Ş. | |
2 | Neville, A. M. (2000). Properties of Concrete. IV. Edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, sunumlar ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |