|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, TS EN 206 Beton Standardı, ACI 318 ve Eurocode 2 gibi standart ve şartnamelerde dizayn ve malzeme seçimi için dikkate alınan agresif çevresel koşullara maruz kalan betonun dayanıklılığı ile ilgili bilgi vermektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir yapının hizmet ömrünü etkileyebilecek olan çevresel koşullar ve beton özellikleri ve malzemeleriyle ilgili etkenleri tanımlama. |
PÇ-1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Çeşitli çevresel etkiler için ölçüm ve koruma yöntemlerini karşılaştırma |
PÇ-4 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. PÇ-7 Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Çevresel etki sınıflarını öğrenmek. |
PÇ-2 İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. PÇ-5 Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği; betonun iç yapısı, çimento ve agrega arayüzeyi (geçiş bölgesi), bozucu eleman olarak su, geçirimlilik ve boşlukluluk, aşınma, donma-çözünme etkisi, yüksek sıcaklık (yangın) etkisi, kimyasal reaksiyonlar sonucu bozunma, sülfat saldırısı, alkali silis reaksiyonu, Kristalin magnezyum oksit ve kalsiyum oksitin hidratasyonu, alkali-karbonat reaksiyonu, betonare çeliğinin korozyonu ve deniz suyuna maruz betonlar isimli konuları kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Beton hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım |
| 2 | Betonun boşluk yapısı ve geçirimliliği | Sözlü anlatım |
| 3 | Beton çatlakları | Sözlü anlatım |
| 4 | Betonda bozulmanın fiziksel nedenleri-1 | Sözlü anlatım |
| 5 | Betonda bozulmanın fiziksel nedenleri-2 | Sözlü anlatım |
| 6 | Betonda bozulmanın kimyasal nedenleri-1 | Sözlü anlatım |
| 7 | Betonda bozulmanın kimyasal nedenleri-2 | Sözlü anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Betonda biyolojik etkilenmeler ve çiçeklenme | Sözlü anlatım |
| 10 | Karbonatlaşma | Sözlü anlatım |
| 11 | Çelik donatının korozyonu | Sözlü anlatım |
| 12 | Deniz ortamında beton ve betonarme, | Sözlü anlatım |
| 13 | Çevresel etki sınıfları | Sözlü anlatım |
| 14 | Çevresel koşulların değerlendirilmesi ve alınacak önlemler | Sözlü anlatım |
| 15 | Hasarın belirlenmesi ve onarım ilkeleri | Sözlü anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baradan, B., Yazıcı H., Ün, H., (2010). Beton ve Betonarme Yapılarda Kalıcılık (Durabilite), THBB yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Kitaplar, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||