|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüne yerleşen öğrencileri Kapadokya, Nevşehir, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve bu bölümde eğitimi verilen Türklük Bilimi (Türkoloji) hakkında bilgilendirmek, bir üniversite ve bir Türklük bilimi öğrencisinin ihtiyaç duyacağı temel bilgileri öğrencilere kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kapadokya, Nevşehir, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü hakkında genel ve temel bilgileri bilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün amaçları, verilen eğitimin basamakları, Bölümdeki öğretim elemanları, dersler, ders içerikleri, sınavlar vb. eğitim süreçleri, lisans sonrası eğitim seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde eğitimi verilen Türklük Biliminin (Türkoloji) ortaya çıkışı, niteliği ve çalışma alanlarını bilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin bir üniversite ve bir Türk Dili ve Edebiyatı (Türklük Bilimi) öğrencisi olarak ihtiyacı olan temel akademik ve idari bilgiler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Tanışma Dersin Amacı, Yöntemi, Kaynaklar, Sınavlar Hakkında bilgilendirme | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Üniversite öğrencisi olmak TDE öğrencisi olmak Düşünme-Sorgulama Eğitim-Öğretim | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kapadokya (Tanıtım) Nevşehir (Belediye, Valilik) Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (Tanıtım) Fen-Edebiyat Fakültesi (Tanıtım) Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (Tanıtım) | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Dil Araştırmaları Hakkında Bilgi Dil Bilgisi, Filoloji, Dil Bilimi Kavramları Türk Dili ve Edebiyatı Nedir? | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Türk Türkoloji/Türkiyat/Türklük Bilimi Türkolog Kavramları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | TDE’de Görülecek Dersler (AKTS Bilgi Paketi), Ders Kayıtlarında Dikkat Edilecek Konular, Devamsızlık, Sınavlar, Ders Geçme Sistemi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | İletişim Hocalarla ve diğer idari personelle kurulacak iletişimde dikkat edilecek konular | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sınavlarda Dikkat Edilmesi Gereken Konular İçerik-Biçim | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Türkoloji öğrencisi için temel kaynaklar nelerdir? Nasıl araştırma yapılır? Nasıl çalışılır? | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | 1-4. sınıflarda neler dikkat edilmelidir? Arkadaşlık ilişkileri Öğrenci Tipleri 4. Sınıfta Alan Belirleme ve Bitirme Tezi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Yol Ayrımı: Akademi, Öğretmenlik Şartlar ve Süreç | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Türkoloji ve Eğitim, Türkoloji ve Siyaset | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Türkolojinin Günlük Hayata Yansımaları, Dilbilim-Türkoloji Çatışması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Caner Kerimoğlu, Türkoloji Öğrencileri İçin Bir Kılavuz Denemesi Türk Dili ve Edebiyatı | |
2 | Prof. Dr. Feyzi Ersoy, Bir Kitaba Tutuldum | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |