Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDE 153 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDE 153 Adı: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ALAN BİLGİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüne yerleşen öğrencileri Kapadokya, Nevşehir, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve bu bölümde eğitimi verilen Türklük Bilimi (Türkoloji) hakkında bilgilendirmek, bir üniversite ve bir Türklük bilimi öğrencisinin ihtiyaç duyacağı temel bilgileri öğrencilere kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kapadokya, Nevşehir, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü hakkında genel ve temel bilgileri bilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün amaçları, verilen eğitimin basamakları, Bölümdeki öğretim elemanları, dersler, ders içerikleri, sınavlar vb. eğitim süreçleri, lisans sonrası eğitim seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde eğitimi verilen Türklük Biliminin (Türkoloji) ortaya çıkışı, niteliği ve çalışma alanlarını bilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin bir üniversite ve bir Türk Dili ve Edebiyatı (Türklük Bilimi) öğrencisi olarak ihtiyacı olan temel akademik ve idari bilgiler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Tanışma Dersin Amacı, Yöntemi, Kaynaklar, Sınavlar Hakkında bilgilendirme Anlatma, Soru-Cevap
2 Üniversite öğrencisi olmak TDE öğrencisi olmak Düşünme-Sorgulama Eğitim-Öğretim Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kapadokya (Tanıtım) Nevşehir (Belediye, Valilik) Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (Tanıtım) Fen-Edebiyat Fakültesi (Tanıtım) Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (Tanıtım) Anlatma, Soru-Cevap
4 Dil Araştırmaları Hakkında Bilgi Dil Bilgisi, Filoloji, Dil Bilimi Kavramları Türk Dili ve Edebiyatı Nedir? Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
5 Türk Türkoloji/Türkiyat/Türklük Bilimi Türkolog Kavramları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
6 TDE’de Görülecek Dersler (AKTS Bilgi Paketi), Ders Kayıtlarında Dikkat Edilecek Konular, Devamsızlık, Sınavlar, Ders Geçme Sistemi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
7 İletişim Hocalarla ve diğer idari personelle kurulacak iletişimde dikkat edilecek konular Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav Değerlendirmesi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Sınavlarda Dikkat Edilmesi Gereken Konular İçerik-Biçim Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
11 Türkoloji öğrencisi için temel kaynaklar nelerdir? Nasıl araştırma yapılır? Nasıl çalışılır? Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
12 1-4. sınıflarda neler dikkat edilmelidir? Arkadaşlık ilişkileri Öğrenci Tipleri 4. Sınıfta Alan Belirleme ve Bitirme Tezi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
13 Yol Ayrımı: Akademi, Öğretmenlik Şartlar ve Süreç Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
14 Türkoloji ve Eğitim, Türkoloji ve Siyaset Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
15 Türkolojinin Günlük Hayata Yansımaları, Dilbilim-Türkoloji Çatışması Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Prof. Dr. Caner Kerimoğlu, Türkoloji Öğrencileri İçin Bir Kılavuz Denemesi Türk Dili ve Edebiyatı
2 Prof. Dr. Feyzi Ersoy, Bir Kitaba Tutuldum
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 4 2 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92