|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırmak ve tez çalışmalarının kapsamına, amacına yönelik uygulamalar yaptırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları ve kuralları kavrayabilir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma türlerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Matematik Eğitimi alanında karşılaşılan sorunları irdeleyerek çözüm önerileri getirebilir. |
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları biçimsel ve içerik yönünden inceleyebilir. |
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Matematik eğitimi alanında karşılaştığı bir sorunu belirleyerek bu sorunun çözümüne yönelik bir araştırma önerisi oluşturabilir ve sunabilir. |
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilerin araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerinin giderilecek şekilde bilgilendirilmesi, bir araştırma sorusunun belirlenmesi, bunun tez formatına dönüştürülmesi, çalışma yönteminin belirlenmesi, öğrencilerin ilgi alanları ve donanımları göz önünde bulundurularak yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesi, araştırma konusunun ana ve alt sorularının, yönteminin, taslağının ve ana bölümlerinin belirlenmesi, çalışma konusuyla ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulmasına dönük uygulamaları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminer dersinin amacının ve içeriğinin açıklanması | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin gözden geçirilmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin gözden geçirilmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Raporlama esasları ve kaynak gösterim yöntemlerinin açıklanması | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Literatür taraması ile matematik eğitimi alanında karşılaşılan sorunların incelenmesi | Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
6 | Matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
7 | Matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir araştırma probleminin ortaya atılması | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
10 | Bir araştırma probleminin ortaya atılması | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
11 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
12 | Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
13 | Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
14 | Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
15 | Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması | Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
2 | Büyüköztürk, Ş. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
3 | Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilimsel Makaleler, Bilgisayar ve Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 14 | 140 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 7 | 105 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 7 | 105 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 546 |