Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MATE 502 - TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MATE 502 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 18
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırmak ve tez çalışmalarının kapsamına, amacına yönelik uygulamalar yaptırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları ve kuralları kavrayabilir. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bilimsel araştırma türlerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Matematik Eğitimi alanında karşılaşılan sorunları irdeleyerek çözüm önerileri getirebilir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları biçimsel ve içerik yönünden inceleyebilir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Matematik eğitimi alanında karşılaştığı bir sorunu belirleyerek bu sorunun çözümüne yönelik bir araştırma önerisi oluşturabilir ve sunabilir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur.
PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-19 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekler.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerinin giderilecek şekilde bilgilendirilmesi, bir araştırma sorusunun belirlenmesi, bunun tez formatına dönüştürülmesi, çalışma yönteminin belirlenmesi, öğrencilerin ilgi alanları ve donanımları göz önünde bulundurularak yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesi, araştırma konusunun ana ve alt sorularının, yönteminin, taslağının ve ana bölümlerinin belirlenmesi, çalışma konusuyla ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulmasına dönük uygulamaları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seminer dersinin amacının ve içeriğinin açıklanması Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin gözden geçirilmesi Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin gözden geçirilmesi Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Raporlama esasları ve kaynak gösterim yöntemlerinin açıklanması Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Literatür taraması ile matematik eğitimi alanında karşılaşılan sorunların incelenmesi Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi
6 Matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi
7 Matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bir araştırma probleminin ortaya atılması Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
10 Bir araştırma probleminin ortaya atılması Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
11 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
12 Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
13 Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
14 Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
15 Araştırma problemi ile ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması Soru -Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
2 Büyüköztürk, Ş. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık
3 Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilimsel Makaleler, Bilgisayar ve Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 2 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 12 14 168
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 10 14 140
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 7 105
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 15 7 105
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 546