Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MATE 508 - TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MATE 508 Adı: MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri UZMANLIK ALAN DERSİ,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı matematik öğretimini etkileyen genel veya özel kuramları ve bunların matematik öğretimindeki uygulamalarını öğretmek, bu kuramlarla yapılan öğretimi değerlendirme becerisini kazandırmak, İlköğretim matematik öğretimindeki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlköğretim matematik müfredatını araştırır. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İlköğretim matematik öğretimindeki makaleleri değerlendirir. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 İlköğretim matematik öğretiminde araştırma becerisi geliştirir PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; literatürde yer alan ulusal ve uluslararası düzeyde matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmaların eğilimleri, konuları, yöntemleri, alana katkıları vb. yönlerden ele alınmalarını ve tartışılmalarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
2 Matematik eğitiminde son yıllarda çalışılan konulara ilişkin literatür taraması ve analizi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
3 Matematik eğitiminde son yıllarda çalışılan konulara ilişkin literatür taraması ve analizi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
4 Matematik alan bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
5 Matematik alan bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
6 Matematik öğretimi bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
7 Matematik öğretimi bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Matematikte karşılaşılan öğrenci güçlüklerine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
10 Matematikte karşılaşılan öğrenci güçlüklerine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
11 Matematik alan diline ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
12 Örnek seçimine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
13 Araştırma konusu hazırlama ve sunma Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
14 Araştırma konusu hazırlama ve sunma Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
15 Araştırma konusu hazırlama ve sunma Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Articles and theses on mathematics education
2 Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222
3 Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128
4 Durmuş, S. (2008). Oluşturmacılık ( Teori, Perspektifler ve Uygulama). Nobel Akademi, Ankara.
5 John A. Van de Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay Williams. (2013).ELEMENTARY AND MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS - Teaching Developmentally. Pearson Education.
6 Bozkurt, A., Özmantar, M.F., Agaç, G. and Güzel, M. (2022). Matematik Öğretiminde Etkinlik Tasarımı ve Uygulamaları. Pegem Akademi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 168