|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | UZMANLIK ALAN DERSİ, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı matematik öğretimini etkileyen genel veya özel kuramları ve bunların matematik öğretimindeki uygulamalarını öğretmek, bu kuramlarla yapılan öğretimi değerlendirme becerisini kazandırmak, İlköğretim matematik öğretimindeki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlköğretim matematik müfredatını araştırır. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İlköğretim matematik öğretimindeki makaleleri değerlendirir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İlköğretim matematik öğretiminde araştırma becerisi geliştirir |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; literatürde yer alan ulusal ve uluslararası düzeyde matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmaların eğilimleri, konuları, yöntemleri, alana katkıları vb. yönlerden ele alınmalarını ve tartışılmalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
2 | Matematik eğitiminde son yıllarda çalışılan konulara ilişkin literatür taraması ve analizi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
3 | Matematik eğitiminde son yıllarda çalışılan konulara ilişkin literatür taraması ve analizi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
4 | Matematik alan bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
5 | Matematik alan bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
6 | Matematik öğretimi bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
7 | Matematik öğretimi bilgisine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Matematikte karşılaşılan öğrenci güçlüklerine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
10 | Matematikte karşılaşılan öğrenci güçlüklerine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
11 | Matematik alan diline ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
12 | Örnek seçimine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
13 | Araştırma konusu hazırlama ve sunma | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
14 | Araştırma konusu hazırlama ve sunma | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
15 | Araştırma konusu hazırlama ve sunma | Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Articles and theses on mathematics education | |
2 | Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 | |
3 | Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128 | |
4 | Durmuş, S. (2008). Oluşturmacılık ( Teori, Perspektifler ve Uygulama). Nobel Akademi, Ankara. | |
5 | John A. Van de Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay Williams. (2013).ELEMENTARY AND MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS - Teaching Developmentally. Pearson Education. | |
6 | Bozkurt, A., Özmantar, M.F., Agaç, G. and Güzel, M. (2022). Matematik Öğretiminde Etkinlik Tasarımı ve Uygulamaları. Pegem Akademi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |