|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisansüstü öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özgün bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur. PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Konu ile ilgili literatürdeki mevcut çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | |
11 | Rapor hazırlama ve sunma. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | 20 |
5.Rapor | 1 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |