Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MATE 598 - TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MATE 598 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve kullanır PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Tez konusu ile ilgili bilgilerin toplanması, değerlendirilmesi aşamalarında etik değerleri gözetir PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Tez konusu ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgular, geliştirir ve sonuçları değerlendirir PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Tez konusu ile ilgili güncel çalışmaları takip eder, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade eder. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-8 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-10 Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme becerilerine sahip olur.
PÇ-15 Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konu ile ilgili literatürdeki mevcut çalışmalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 Tez konusuna yönelik çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Literatürdeki mevcut makaleler.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 1 40
5.Rapor 14 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 18 14 252
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 18 14 252
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 14 12 168
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 714