|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, Türkçeden Çinceye Çinceden Türkçeye çeviri yapma becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-6 Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alırlar. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. PÇ-19 Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-28 Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta seviyeden ileriye seviyeye doğru Çince metinlerin Türkçeye çevrilmesi, Türkçe metinlerin Çinceye çevrilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçeden Çinceye Çeviri Teknikleri Hakkında Genel Bilgi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
2 | Simultane Çeviri Teknikleri Hakkında Genel Bilgi | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
3 | Gölge (shadowing) Tekniği | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
4 | HSK 3 Videolarının Simultane Çeviri Yöntemi ile Çevrilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | HSK 4 Videolarının Simultane Çeviri Yöntemi ile Çevrilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Nasreddin Hoca Fıkralarının Çinceye çevrilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Nasreddin Hoca Fıkralarının Çinceye çevrilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nasreddin Hoca Fıkralarının Çinceye çevrilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Geleneksel Çin Resmi adlı Türkçe metnin Çinceye çevrilmesi ve Çince çevirilerin orjinal Çince metinle karşılaştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Nakış adlı Türkçe metnin Çinceye çevrilmesi ve Çince çevirilerin orjinal Çince metinle karşılaştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Porselen adlı Türkçe metnin Çinceye çevrilmesi ve Çince çevirilerin orjinal Çince metinle karşılaştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | İpek adlı Türkçe metnin Çinceye çevrilmesi ve Çince çevirilerin orjinal Çince metinle karşılaştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Bahar Bayramı Türkçe metnin Çinceye çevrilmesi ve Çince çevirilerin orjinal Çince metinle karşılaştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
15 | Sınav öncesi tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar, Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |