|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı nitel ve nicel araştırmanın felsefesini, temel desenlerini ve yaklaşımlarını, veri toplama ve analiz yöntemlerini derinlemesine anlamalarını ve bu süreçleri kullanarak öğrenenlerin matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Bu sürecin sonunda öğrenenlerin alanlarında, ilgileri doğrultusunda bir konuda bir karma çalışma sürecinin planlanması ve sonuçlandırılmasını kapsayan bir makale çalışması hazırlayabilecekleri ve sunabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karma Yöntemin tanımı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Karma Yöntemin tasarlanması yürütülmesi gerektiği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Karma Yöntemin yürütülmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bir karma yöntem çalışmasının yürütülmesi sürecinde kullanacağı teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Bir karma yöntem çalışmasının değerlendirme basamakları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır. PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümünü, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılmasını, Nicel Araştırma Yöntemleri: Tarama, Karşılaştırmayı; Deneysel Nitel Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi, Olgu Bilimi; Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırmasını; Karma Yöntemler: Paralel, Sıralı, Üçgenlemeyi; Gömülü Karma Yöntemler: Tasarım-temelli Araştırmayı; Nicel ve Nitel Araştırmada Örneklem, Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Görüşme Formunun Hazırlanması, Odak Grup Görüşmesi; Nitel Araştırmada Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sürekli Karşılaştırmalı Analiz; Karma Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme; Karma Bir Araştırma Önerisi Tasarlama ve Uygulama; Karma Araştırma ve performans ödevi Sunumunu içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümü | Anlatma, Tartışma |
2 | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması | Anlatma, Tartışma |
3 | Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi ve Olgu Bilim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırması ve Tasarım-temelli Araştırma | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Alan Taraması ve Etik Konular | Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Nitel Araştırmada Örneklem | Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma, |
7 | Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri | Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görüşme Formunun Hazırlanması | Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Odak Grup Görüşmesi | Makale İnceleme, Örnek Olay, Anlatma |
11 | Gözlem Formunun Hazırlanması | Bireysel Çalışma, Anlatma, Tartışma |
12 | Nitel Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sabit Karşılaştırmalı Analiz | Makale İnceleme, Örnek Olay, Anlatma |
13 | Karma Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme | Makale İnceleme, Örnek Olay, Anlatma |
14 | Karma bir araştırma planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma, Anlatma, Tartışma |
15 | Karma Araştırma performans ödevi Sunumu | Bireysel Çalışma, Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Metin, M (2014) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Yayınevi. | |
2 | Harrison, A. (2005). Correlates of positive relationship-building in a teacher education mentoring program. Doctoral dissertation proposal, University of Nebraska-Lincoln. | |
3 | Creswell, J.W. (2009b). Mapping the field of mixed methods research (Editorial). Journal of Mixed Methods Research, 3(2), 95-108. | |
4 | Creswell &Clark (Çev. Ed. Dede. Y. & Demir, S,B. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları | |
5 | Axinn, W.G.& Pearce, L.D. (2006). Mixed Method data collection strategies. Cambridge University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, Akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |