Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MATE 513 - TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MATE 513 Adı: MATEMATİK EĞİTİMİNDE KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı nitel ve nicel araştırmanın felsefesini, temel desenlerini ve yaklaşımlarını, veri toplama ve analiz yöntemlerini derinlemesine anlamalarını ve bu süreçleri kullanarak öğrenenlerin matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Bu sürecin sonunda öğrenenlerin alanlarında, ilgileri doğrultusunda bir konuda bir karma çalışma sürecinin planlanması ve sonuçlandırılmasını kapsayan bir makale çalışması hazırlayabilecekleri ve sunabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karma Yöntemin tanımı ile ilgili bilgi sahibi olur. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Karma Yöntemin tasarlanması yürütülmesi gerektiği hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Karma Yöntemin yürütülmesi hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Bir karma yöntem çalışmasının yürütülmesi sürecinde kullanacağı teknikler hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Bir karma yöntem çalışmasının değerlendirme basamakları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-4 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilimsel ve analitik düşünme becerilerine çerçevesinde kullanır.
PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
PÇ-7 Matematik alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp geliştirdiği çözüm yöntemi ve sonuçlarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümünü, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılmasını, Nicel Araştırma Yöntemleri: Tarama, Karşılaştırmayı; Deneysel Nitel Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi, Olgu Bilimi; Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırmasını; Karma Yöntemler: Paralel, Sıralı, Üçgenlemeyi; Gömülü Karma Yöntemler: Tasarım-temelli Araştırmayı; Nicel ve Nitel Araştırmada Örneklem, Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri: Görüşme Formunun Hazırlanması, Odak Grup Görüşmesi; Nitel Araştırmada Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sürekli Karşılaştırmalı Analiz; Karma Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme; Karma Bir Araştırma Önerisi Tasarlama ve Uygulama; Karma Araştırma ve performans ödevi Sunumunu içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nicel Araştırma Yöntemlerinden Nitel Araştırma Yöntemlerine olan Paradigma Dönüşümü Anlatma, Tartışma
2 Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması Anlatma, Tartışma
3 Araştırma Desenleri: Kuram Oluşturma, Kültür Analizi ve Olgu Bilim Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
4 Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması, Eylem Araştırması ve Tasarım-temelli Araştırma Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
5 Alan Taraması ve Etik Konular Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma, Örnek Olay
6 Nitel Araştırmada Örneklem Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma,
7 Nitel Araştırmada Veri toplama Yöntemleri Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma,
8 Ara Sınav
9 Görüşme Formunun Hazırlanması Anlatma, Kaynak Tarama, Tartışma, Örnek Olay
10 Odak Grup Görüşmesi Makale İnceleme, Örnek Olay, Anlatma
11 Gözlem Formunun Hazırlanması Bireysel Çalışma, Anlatma, Tartışma
12 Nitel Veri Analizi: Betimsel Analiz, İçerik Analizi, Sabit Karşılaştırmalı Analiz Makale İnceleme, Örnek Olay, Anlatma
13 Karma Araştırmada Güvenirlik, Geçerlik ve Üçgenleme Makale İnceleme, Örnek Olay, Anlatma
14 Karma bir araştırma planlama ve uygulama Bireysel Çalışma, Anlatma, Tartışma
15 Karma Araştırma performans ödevi Sunumu Bireysel Çalışma, Anlatma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Metin, M (2014) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Yayınevi.
2 Harrison, A. (2005). Correlates of positive relationship-building in a teacher education mentoring program. Doctoral dissertation proposal, University of Nebraska-Lincoln.
3 Creswell, J.W. (2009b). Mapping the field of mixed methods research (Editorial). Journal of Mixed Methods Research, 3(2), 95-108.
4 Creswell &Clark (Çev. Ed. Dede. Y. & Demir, S,B. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları
5 Axinn, W.G.& Pearce, L.D. (2006). Mixed Method data collection strategies. Cambridge University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon, Akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 168