|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Eski İngiliz Dönemi'nden 17. yüzyılın başlarına kadar Britanya'da geçen önemli edebi eserler hakkında genel bilgi vermek ve Britanya kültürü ve tarihinin farklı dönemlerinden ve eserlerin orijinal metinlerinden alıntıları ele alarak öğrencilere farklı edebi türleri tanıtmayı amaçlamaktadır. Söz konusu tarihsel dönem aralığında kaleme destanlar, dini metinler, şiirler, düzyazı ve tiyatro metinleri aracılığıla öğrencilere Britanya'da 17. yüzyıla kadar olan dönemin kültürel atmosferinin öğretilmesi planlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiliz edebiyatının çeşitli dönemlerini anahatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski dönem İngiliz edebiyatına ait edebi eserleri açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ortaçağ ve Rönesans dönemindeki edebi eserleri eleştirel bir şekilde inceleyebilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste Anglo-Saxon dönemi, Ortaçağ, ve Rönesans dönemlerinden edebi metinlere yer verilir. Bu bağlamda Eski dönem İngiliz Edebiyatı'nın Anglo-Saxon kültürünü nasıl yansıttığı, Ortaçağ İngiliz Edebiyatı'ndan dini metinlerinin ve oyunlarının özellikleri, Rönesans döneminde kaleme alınmış çeşitli şiir ve tiyatro oyunlarının başlıca özellikleri tartışılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Edebiyat Nedir? | Tartışma, Soru Cevap |
2 | İngiltere ve ilk yerleşenleri | Anlatma |
3 | Anglo-Saxon Dönemi | Anlatma, Tartışma |
4 | Anglo-Saxon şiiri ve özellikleri | Anlatma, Tartışma |
5 | Anglo-Saxon Lirik Şiiri: Caedmon | Anlatma, Tartışma |
6 | Anglo-Saxon Lirik Şiiri: The Wanderer | Anlatma, Tartışma |
7 | Epik geleneği ve Beowulf | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | “Sir Gawain and the Green Knight” ,“Piers Plowman” | Anlatma, Tartışma |
10 | Gizem ve Ahlak Oyunları: The Chester Cycle of Mystery Plays, “Noah and his Ark”; Everyman | Anlatma, Tartışma |
11 | Elizabeth Dönemi'nde toplumsal ve kültürel gelişmeler | Anlatma, Tartışma |
12 | Elizabeth Dönemi Şiiri: Sidney, Spencer, | Anlatma, Tartışma |
13 | Elizabeth Dönemi Şiiri: Shakespeare | Anlatma, Tartışma |
14 | Elizabeth Dönemi Tiyatrosu: Marlow, Jonson | Anlatma, Tartışma |
15 | Elizabeth Dönemi Tiyatrosu: Shakespeare | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A History of English Literature (Michael Alexander) | |
2 | Adventures in English Literature | |
3 | English Literature in Context (Paul Poplovski) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenen kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |