Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 109 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 109 Adı: OKUMA VE YAZMA I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce okuma, anlama, özet çıkarma, metin inceleme ve tartışma becerilerini edebi ve edebi olmayan değişik türde kısa metinler okuyup inceleme yoluyla geliştirmektir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin ilerleyen dönemlerde karşılaşacakları edebi metinleri okuyabilmeleri için bir hazırlık yapmak ve bu fikirlerini yazılı olarak ifade edebilmelerini amaçlamaktadır..

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Akademik okuma ve yazmanın temelleri hakkında bilgisini gösterebilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Metinlerin anlaşılmasında ve üretiminde temel okuma ve yazma stratejilerini bütünleşik olarak kullanabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dilbilgisini gözden geçirebilir ve karmaşık ve açık yapıları yazarken kullanabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, farklı bakış açılarını anlama, cümleler arasındaki bağlantıları kurma, yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arasındaki anlamsal ipuçlarını kullanma gibi üst düzey okuma becerilerini kapsar. Bu amaçlara ulaşmak için gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi çeşitli okuma materyalleri kullanılır. Ayrıca, ders, sınıf içi ve dışında okuma alışkanlıklarını geliştirmeyi vurgular. Öğrenciler, bilgilerin sentezlenmesi, problem çözme ve değerlendirmelere yanıt verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik alıştırmalara katılır. Ayrıca, ders, okuma alıştırmalarından elde edilen bilgileri kullanarak yazma becerilerini geliştirmeye odaklanır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatma
2 Okuma stratejileri ve okuma teorileri Anlatma
3 Önekler, sonekler, Latince kelime ve deyimler, kelime hazinesi Anlatma
4 Kelime ve telaffuz alıştırmaları Anlatma
5 Seçilen bir okuma parçası (Edebi olmayan) Anlatma
6 Seçilen bir okuma parçası (Edebi olmayan) Anlatma
7 Seçilen bir okuma parçası (Edebi) Anlatma
8 Ara Sınav
9 Yansıtma-değerlendirme raporu Anlatma
10 Yansıtma değerlendirme raporu pratiği Rapor Hazırlama
11 Seçilen bir okuma parçası (Edebi) Anlatma
12 Seçilen bir okuma parçası (Edebi) Anlatma
13 Eserlerde kıyaslama ve karşılaştırma tekniklerinin analizi Anlatma
14 Metinlerin sebep-sonuç teknikleri açısından incelenmesi Anlatma
15 Genel Değerlendirme Anlatma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Barnet, Sylvain, et al. Critical Thinking, Reading, and Writing: A Brief Guide to Argument. Bedford- St. Martin's. 2017.
2 Advanced Writing and Reading Skills
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim elemanı tarafından seçilen materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 14 1 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 167