|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce okuma, anlama, özet çıkarma, metin inceleme ve tartışma becerilerini edebi ve edebi olmayan değişik türde kısa metinler okuyup inceleme yoluyla geliştirmektir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin ilerleyen dönemlerde karşılaşacakları edebi metinleri okuyabilmeleri için bir hazırlık yapmak ve bu fikirlerini yazılı olarak ifade edebilmelerini amaçlamaktadır.. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Akademik okuma ve yazmanın temelleri hakkında bilgisini gösterebilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Metinlerin anlaşılmasında ve üretiminde temel okuma ve yazma stratejilerini bütünleşik olarak kullanabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dilbilgisini gözden geçirebilir ve karmaşık ve açık yapıları yazarken kullanabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, farklı bakış açılarını anlama, cümleler arasındaki bağlantıları kurma, yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arasındaki anlamsal ipuçlarını kullanma gibi üst düzey okuma becerilerini kapsar. Bu amaçlara ulaşmak için gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi çeşitli okuma materyalleri kullanılır. Ayrıca, ders, sınıf içi ve dışında okuma alışkanlıklarını geliştirmeyi vurgular. Öğrenciler, bilgilerin sentezlenmesi, problem çözme ve değerlendirmelere yanıt verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik alıştırmalara katılır. Ayrıca, ders, okuma alıştırmalarından elde edilen bilgileri kullanarak yazma becerilerini geliştirmeye odaklanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma |
2 | Okuma stratejileri ve okuma teorileri | Anlatma |
3 | Önekler, sonekler, Latince kelime ve deyimler, kelime hazinesi | Anlatma |
4 | Kelime ve telaffuz alıştırmaları | Anlatma |
5 | Seçilen bir okuma parçası (Edebi olmayan) | Anlatma |
6 | Seçilen bir okuma parçası (Edebi olmayan) | Anlatma |
7 | Seçilen bir okuma parçası (Edebi) | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yansıtma-değerlendirme raporu | Anlatma |
10 | Yansıtma değerlendirme raporu pratiği | Rapor Hazırlama |
11 | Seçilen bir okuma parçası (Edebi) | Anlatma |
12 | Seçilen bir okuma parçası (Edebi) | Anlatma |
13 | Eserlerde kıyaslama ve karşılaştırma tekniklerinin analizi | Anlatma |
14 | Metinlerin sebep-sonuç teknikleri açısından incelenmesi | Anlatma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Barnet, Sylvain, et al. Critical Thinking, Reading, and Writing: A Brief Guide to Argument. Bedford- St. Martin's. 2017. | |
2 | Advanced Writing and Reading Skills | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından seçilen materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |