|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere Anglo-Sakson döneminden 17. yüzyıla kadar olan İngiliz düzyazı ve şiirini tanıtmaktır. Ders, edebi metinleri tarihsel, kültürel ve sosyal bağlamları içinde analiz etme becerilerini geliştirmeyi hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski İngiliz edebiyatı ve Ortaçağ İngiliz edebiyatı arasındaki farklılıkları anlatabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ortaçağ’da kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda gelişen edebi türleri ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Epik şiir ve alegori geleneğini ve bu alanda eser vermiş yazarları tartışabilir, bu türlerin özelliklerini tanımlayarak eserlerde bulabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Rönesans dönemi İngiliz edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Anglo-Sakson dönemi, tarihi ve edebiyatı tanıtılır; sonrasında Orta Çağ İngiliz tarihi, kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi verilir. Son olarak ise Rönesans döneminin önemli siyasi ve kültürel gelişmeleri tanıtılıp bu dönemin şiiri ve düzyazısı incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eski İngiliz edebiyatı, kültürü ve tarihi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Metodu |
2 | Destan geleneği ve Beowulf | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 | Eski İngiliz dini edebiyatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 | Romans geleneği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 | Romans geleneği ve Sir Gawain and the Green Knight | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 | Geoffrey Chaucer | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 | Geoffrey Chaucer | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rönesans Döneminde İngiltere | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 | Sone geleneği; başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 | Sone geleneği; başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 | Pastoral gelenek, epik ve düzyazı eserlerden alınan parçaların incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 | İngiltere’de 17. yüzyıl; tarihsel, sosyal ve edebi gelişmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
14 | Metafizik şiir geleneği, başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 | Cavalier şiir geleneği, başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | W. R. J Barron. English Medieval Romance. | |
2 | Derek Brewer ve Jonathan Gibson. A Companion to the Gawain-Poet. | |
3 | Helen Cooper. The Oxford Guides to Chaucer: The Canterbury Tales. | |
4 | J. B Trapp. Medieval English Literature. | |
5 | Stephen Jay Greenblatt, ed. Representing the English Renaissance. | |
6 | Jeff Hay, ed. The Renaissance. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |