|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere Anglo-Sakson döneminden 17. yüzyıla kadar olan İngiliz düzyazı ve şiirini tanıtmaktır. Ders, edebi metinleri tarihsel, kültürel ve sosyal bağlamları içinde analiz etme becerilerini geliştirmeyi hedefler. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eski İngiliz edebiyatı ve Ortaçağ İngiliz edebiyatı arasındaki farklılıkları anlatabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ortaçağ’da kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda gelişen edebi türleri ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Epik şiir ve alegori geleneğini ve bu alanda eser vermiş yazarları tartışabilir, bu türlerin özelliklerini tanımlayarak eserlerde bulabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Rönesans dönemi İngiliz edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste, Anglo-Sakson dönemi, tarihi ve edebiyatı tanıtılır; sonrasında Orta Çağ İngiliz tarihi, kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi verilir. Son olarak ise Rönesans döneminin önemli siyasi ve kültürel gelişmeleri tanıtılıp bu dönemin şiiri ve düzyazısı incelenir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eski İngiliz edebiyatı, kültürü ve tarihi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Metodu |
| 2 | Destan geleneği ve Beowulf | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 3 | Eski İngiliz dini edebiyatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 4 | Romans geleneği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 5 | Romans geleneği ve Sir Gawain and the Green Knight | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 6 | Geoffrey Chaucer | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 7 | Geoffrey Chaucer | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rönesans Döneminde İngiltere | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 10 | Sone geleneği; başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 11 | Sone geleneği; başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 12 | Pastoral gelenek, epik ve düzyazı eserlerden alınan parçaların incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 13 | İngiltere’de 17. yüzyıl; tarihsel, sosyal ve edebi gelişmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 14 | Metafizik şiir geleneği, başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 15 | Cavalier şiir geleneği, başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | W. R. J Barron. English Medieval Romance. | |
| 2 | Derek Brewer ve Jonathan Gibson. A Companion to the Gawain-Poet. | |
| 3 | Helen Cooper. The Oxford Guides to Chaucer: The Canterbury Tales. | |
| 4 | J. B Trapp. Medieval English Literature. | |
| 5 | Stephen Jay Greenblatt, ed. Representing the English Renaissance. | |
| 6 | Jeff Hay, ed. The Renaissance. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||