|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin Anglo-Sakson döneminden Rönesans dönemine kadar olan Ortaçağ İngiliz edebiyatını ve edebi türlerinin nasıl geliştiğini gözlemleyebilecek ve seçilmiş olan edebi eserleri söz konusu gelişmeler ışığında yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anglo-Sakson dönemi edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda algılayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski İngiliz edebiyatı ve Ortaçağ İngiliz edebiyatı arasındaki farklılıkları anlatabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ortaçağ’da kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda gelişen edebi türleri ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Romans geleneğini ve bu alanda eser vermiş yazarları tartışabilir, romans özelliklerini tanımlayabilir, eserlerde bulabilir ve epikle kıyaslayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Epik şiir ve alegori geleneğini ve bu alanda eser vermiş yazarları tartışabilir, bu türlerin özelliklerini tanımlayarak eserlerde bulabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Chaucer’ı ve hikaye içinde hikaye geleneğini yorumlayarak tartışabilir, özelliklerini eserlerde bularak öncülleriyle farklarını ve benzerliklerini sıralayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Anglo-Sakson dönemi, tarihi ve edebiyatı tanıtılır, Ortaçağ İngiliz tarihi, kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi verilir. Eski İngiliz edebiyatı ve Ortaçağ İngiliz edebiyatı yazar ve eserlerinden örnekler incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Ortaçağ terim ve kavramlarının açıklanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
2 | Eski İngiliz edebiyatı, kültürü ve tarihi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
3 | Destan geleneği ve Beowulf | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | Destan geleneği ve Beowulf | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
5 | Eski İngiliz dini edebiyatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
6 | Ortaçağ İngiliz edebiyatı, kültürü ve edebi türleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
7 | Romans geleneği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romans geleneği ve Sir Gawain and the Green Knight | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
10 | Epik şiir geleneği ve alegori | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
11 | Epik şiir geleneği yazarları ve eserleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
12 | Langland ve Chaucer | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
13 | Chaucer ve hikâye içinde hikâye geleneği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
14 | Chaucer'den Sonraki ve Rönesanstan Önceki Dönem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
15 | Genel İnceleme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | W. R. J Barron. English Medieval Romance. | |
2 | Derek Brewer ve Jonathan Gibson. A Companion to the Gawain-Poet. | |
3 | Helen Cooper. The Oxford Guides to Chaucer: The Canterbury Tales. | |
4 | J. B Trapp. Medieval English Literature. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |