|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye Rönesans döneminden başlayıp 17. yüzyıl sonuna kadar olan dönemde İngiltere’de görülen tarihsel ve kültürel olayları değerlendirebilecek, şiir ve düzyazının bu süreç içerisinde nasıl geliştiğini gözlemleyebilecek ve bu dönemde ortaya çıkan ve gelişen türleri ve başlıca edebi eserleri söz konusu gelişmeler ışığında yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hümanizmin doğuşu ve gelişimi, Petrarkacılık, Yeni-Platonculuk ve Reformasyon’un temel özelliklerini algılayarak, Rönesans düşüncesi üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rönesans dönemi İngiliz edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemin önde gelen yazarlarını ve sone, pastoral, epik, düzyazı türünde yazdıkları eserleri tartışabilir ve bu metinlerin tür özelliklerini bulabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Rönesans dönemi ve 17. yüzyıl İngiliz edebiyatı arasındaki farklılıkları tanıyabilir ve bunları kıyaslayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Cavalier ve Metafizik şiir geleneğini ve bu alanda eser vermiş yazarları tartışarak, iki akımın özelliklerini kıyaslayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | 17. yüzyıl İngiliz edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Rönesans dönemi, tarihi ve edebiyatının tanıtımı ile başlayıp 17. yüzyıl İngiliz tarihi, kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi verilerek devam eder. Sonrasında Rönesans dönemi İngiliz edebiyatı ve 17. yüzyıl İngiliz edebiyatı yazar ve eserlerinden örnekler incelenir, tartışılır, yorumlanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Rönesans dönemi hakkında genel bilgi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
2 | Hümanizmin gelişmesi, Platonculuğun yeniden doğuşu ve edebi türler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
3 | İngiltere’de Rönesans; tarihsel, sosyal ve edebi gelişmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
4 | Sone geleneği; başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
5 | Sone geleneği; başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
6 | Çağın şiir kavramı ve temel eserlerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
7 | Pastoral gelenek, epik ve düzyazı eserlerden alınan parçaların incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngiltere’de 17. yüzyıl; tarihsel, sosyal ve edebi gelişmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
10 | 17. yüzyıl şiir geleneği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
11 | 17. yüzyıl şiir geleneği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
12 | Cavalier şiir geleneği, başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
13 | Metafizik şiir geleneği, başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
14 | Diğer başlıca yazarlar ve eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Thomas N. Corns, ed. The Cambridge Companion to English Literature: Donne to Marvell. | |
2 | Stephen Jay Greenblatt, ed. Representing the English Renaissance. | |
3 | Linda Cookson. Critical Essays on the Metaphysical Poets. | |
4 | Jeff Hay, ed. The Renaissance. | |
5 | Paul Oskar Kristeller. Renaissance Thought and the Arts: Collected Essays. | |
6 | Christina Malcolmson, ed. ve int. Renaissance Poetry. | |
7 | Gary Waller. English Poetry of the Sixteenth Century. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |