Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 209 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 209 Adı: DİLBİLİM I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere dilbilim ile ilgili temel kavram ve ilkelerini öğretmek, insan dilinin temel özelliklerini ve dilin bileşenlerini tanıtmak, dilbilim kavramının ne olduğu ve nasıl ve neden dilbilim çalışıldığını ve dilbilimsel analizin nasıl yapıldığını öğretmektir. Bu bağlamda, bu ders kapsamında, öğrencilere dilbilim bilimsel yönteminin özelliklerinin ve dilbilimin mikro ve makro boyutlarının tanıtılması ve sesbilim, biçimbilim, sözdizim, ve tümcebilim gibi mikrodilbilim boyutlarının ayrıntılı açıklanması hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnsan dilinin temel özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan dilinin özelliklerini ortaya çıkaran örnekler ortaya koyabilir ve verilen örneklerdeki özelliği saptayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İnsan dili ve diğer iletişim yöntemlerini karşılaştırabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Dilbilimi tanımlayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Dilbilim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir ve dilbilimin bilimsel yönteminin özelliklerini betimleyebilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Dilbilimi oluşturan mikro ve makro boyutları tanımlayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Ses-bilgisi, kelime yapısı ve türetilişi, ve cümle kuruluşu açısından çeşitli dillerdeki veriyi analiz edebilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Dilin seslerini, seslerin türlerini özelliklerini ve konuşma organlarını tanımlayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Dilbilimin sesbilim, fonetiks, biçimbilim ve dilbilgisi alt boyutlarını ayrıntılı bir şekilde açıklayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriğini insan dilinin temel özellikleri, dil ve dilbilime ilişkin temel kavramlar, dilin sesleri, dilbilimi oluşturan sesbilim, sözdizim, biçimbilim gibi alt boyutlarının tanıtımı oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı (Oryantasyon) Anlatma Yöntemi
2 Dil ve Dilbilim (Dil hakkında doğru bilinen yanlışlar) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
3 Dilin özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
4 Dilin özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
5 Fonetiks (Dilin sesleri, Seslerin türleri, Konuşma organları) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
6 Fonetiks (Dilin sesleri, Seslerin türleri, Konuşma organları) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
7 Sesbilim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Sesbilim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
10 Biçimbilim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
11 Biçimbilim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
12 Sözcük oluşturma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
13 Dilbilgisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
14 Sözdizimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
15 Sözdizimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The study of language, (George Yule), Cambridge, UK: Cambridge University Press. (2010)
2 Akmajian, A., R.A. Demers, A.K., Farmer, R.M. Harnish. 2001. Linguistics, An Introduction to Language and Communication. The MIT Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 123